Jump to content
Annons

Effekter på backingtracks?


JJRockford

Recommended Posts

Hur resonerar ni kring vad man ska ha/när man ska använda effekter på backingtracks?

Det hade ju såklart varit tuffast att ha backingtracks på någon surfplatta på massa olika kanaler där man kan finjustera nivåer och effekter i oändlighet.

Men det känns som om alldeles för mycket kan gå fel med en sån lösning. Därför exporterar vi ner våra backingtracks till mp3:or, där musiken&körerna är maxpanorerade till höger och klicket till vänster.

Vilka effekter tycker ni att man ska plocka med i en sån exportering?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

DEt skulle jag tycka blev alldeles för krångligt. Det är tillräckligt svårt att komma ihåg alla låtarna, spelar jag fel så hakar ju inte "de osynliga grabbarna" på, de kör på i sitt inkörad arr. Jag har 15 timmar backtraxlåtar tror jag. Många är helt vedervärdiga somliga skitsnygga. Men jag har gjort varenda en själv.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att Sonar har någon smart funktion för det där. Om jag inte kommer ihåg alldeles tokigt så finns det någon slags "projektspelare" som på något magiskt sätt kan bygga spellistor av Sonar-projekt utan att man behöver exportera dem.

Det innebär alltså att man kan göra en spellista som är precis lika enkel som en mp3-spellista. Men om man märker att man vill ha körsången lite högre så kan man klicka på låten, komma rätt in i projekt-vyn och sen ändra.

Dessutom finns det en autopaus-funktion, så att man inte behöver störtdyka efter paus-knappen när låten är slut.

Fast jag är inte säker? När vi körde med Sonar var det en annan kille som skötte tekniken, så det kan hända att jag kan övertolka det nu till hur jag tycker att det borde funka 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...