Jump to content
Annons

PA-system till 35kvm stor replokal


holygoat

Recommended Posts

Hej!

Vi har nyligen skaffat en replokal som är ca. 35kvm stor. Än så länge har vi gitarr och trummor men en basist är på väg in och vi kommer snart även ha ytterligare en gitarrist.

Vad vi behöver är ett PA-system för sång, och vad gäller detta är vi båda helt nollade. Musiken vi kommer spela är nojsig pop/rock, alltså ingen metal. Dock är det rätt högljutt ändå, så jag antar att det behövs en del tryck i grejerna för att överösta trummorna trots allt.

Vad gäller befintlig utrustning kommer vi att köpa nytt även här, alltså t ex gitarrförstärkare. Det finns alltså möjlighet att anpassa detta efter PA och vice versa.

Budget för PA är tyvärr inte jättestor, runt 5000kr. Detsamma gäller för gitarrförstärkare (tips för detta mottages gärna med).

Som sagt, vi behöver lite hjälp här och all hjälp mottages tacksamt!

PS. Om någon har tips på mikrofoner tas tips även här emot tacksamt.

Tack,

holygoat

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag köpte ett par sånna här till vår repa för ett tag sen

http://www.thomann.de/se/behringer_eurolive_b215d.htm

Har haft en del PAn förr med aldrig hört vad jag sjungit så jag hade nästan slutat vara med och repa. Nu är det väldigt kul att repa igen. Och mina medlemmar är väldigt högljuda.

Kanske tom räcker med 12" varianten. Kör man flera mickar behöver man nån liten mixer till också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Standardmikrofonen är en Shure SM58. Sen finns det Kina kopior och andra branschkonkurenter.

Electrovoice eller Beyer dynamic skulle jag säga ha bra mickar i de billigare kategorierna.

Om ni bara skall ha sång i PA't så kanske det räcker med att köpa en bättre aktiv låda + mixer för att senare köpa till en.

Skall ni ut och gigga så är det roligare att kunna plocka med två bra lådor till giget än burkigt Behringer.

Kolla på HK, BK, dB technoligies och personligen vill jag slå ett slag för Yamahas nya serie DXR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...