Jump to content
Annons

Logic Pro X avslöjat


Linus

Recommended Posts

AppleInsider har fått en bild som visar startskärmen till en förhandsversion av Logic Pro X, och stilen visar tydligt släktskap med startskärmen till videoredigeraren Final Cut Pro X.

Det här sätter ny fart på rykteskarusellen, som tidigare ältat att Logicteamet ansträngt sig för att inte anamma Garageband-stilen utan utveckla Logics gränssnitt. (Final Cut har beskyllts för att, i den senaste generationen, ha blivit ett iMovie Pro)

logicprox.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gött!!! 🙂

Hoppas att det nu inte blir som final cut!

Ny design är ju alltid trevligt så länge det inte försvinner funktioner eller bakåtkompatibilitet.

Snabba önskemål:

Att ladda hela sessionen i ramminnet, så som Pro Tools har gjort. Slippa streama från hd.

En Logics egna Vocalign.

Och en Logics egna Melodyne

Och ett enviroment som har mixerns funktioner, kunna flytta kanalstripar hur som helst, så som det går i enviroment.

Ännu bättre utnyttjande av multicore. Så jag kan få använda alla mina 24 ist för som nu 16

Buggfixar!

Sen finns det nog inget mer på min önskelista! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Skitsnack Finalcut är skitbra, sanlöst bra för pengen det kostar och snabbare än förr. Jag tror inte jämförelsen är bra helt enkelt så vänta och se.

Något som däremot är jävligt irriterande det är att man i Moujntain Lion får meddelande om uppdateringar för program som inte går att uppdatera om man inte har senaste versionen ML installerat. Man tycker ju att uppdaterings funktionen kanske kunde kolla vad kunderna har installerat innan erbjudandet dyker upp.

Det finns jävligt bra saker med Apple men en del suger så det skriker om det.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...