Jump to content
Annons

rum mickar live inspelning?


Jaker

Recommended Posts

Annons

Med tanke på att bandmikrofoner är rundtagande och lär ta in en hel del publikljud så rekomenderar jag att ha dom rätt brett i sär och aningen högre upp. Allt beror ju på hur bred er scen är men ca 3 meter i sär och ovanför era huvuden snett riktade neråt mot scenen. Så skulle jag testa i alla fall! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att bandmikrofoner är rundtagande och lär ta in en hel del publikljud så rekomenderar jag att ha dom rätt brett i sär och aningen högre upp. Allt beror ju på hur bred er scen är men ca 3 meter i sär och ovanför era huvuden snett riktade neråt mot scenen. Så skulle jag testa i alla fall! 😎

Gud va roligt att snabbt få påpeka at Hegobald har fel! De är ju 8-upptagande!

Enda sättet att få både hyfsat ljud och mickarna ickeförstörda är att skruva upp dem i taket. Om nån går mellan mick o ljudkälla låter det väldigt konstigt. Det bör man tänka på om man använder en rumsmick vid inspelning i tex replokalen också, om man kanske har en avståndsmick till git stärkaren...

8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att bandmikrofoner är rundtagande och lär ta in en hel del publikljud så rekomenderar jag att ha dom rätt brett i sär och aningen högre upp. Allt beror ju på hur bred er scen är men ca 3 meter i sär och ovanför era huvuden snett riktade neråt mot scenen. Så skulle jag testa i alla fall! 😎

Bandmikar är inte rundupptagande utan 8. Man kan exempelvis sätta dem i Blumlein-setup (typ som XY, fast med åttor).

Link to comment
Dela på andra sajter

Två stycken språkpoliser som gnäller, haha! Är det bluesen vi blir så här av?

Vore bra att få veta vad TS pysslar med för musik? Ensam med cello eller Ramones coverband?

Med 8-mickar ute i lokalen är det nog stor risk att publiken hörs för mycket. Typ att någon skithögt skriker ut råa historier åtföljda av fyllegnägg tre ggr så starka som ett helt Ramones.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...