Jump to content
Annons

2 sista frågor rätt enkla innan jag kan börja prodda musik :P


Johan Brynte

Recommended Posts

Hur gör jag en fake kick så att när kicken inte är där låter det fortfarande som att den är där så att basen jobbar som att det vore en kick där. Som en kick utan ljud 🙂

Och sen när benny benassi gör sitt high pass filtrerade ljud. Är det bara high pass på den basen då eller har han även bandpass eller något annat för att få mer bas i det?

Tex när jag gör en bra bas som matchar kicken och allt och sen gör high pass på det så försvinner det mesta av ljudet :/ Det måste vara något mer för det blir så tunnt på något sätt. När man high passar det. Det ska va tunnt men inte för tunnt.

Det var dom sista frågorna sen ska jag börja trixa lite i FL tack för all hjälp jag fått 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Angående kicken låter det för mig som att du vill sidechaina basen utan att ha en kick som låter.

Det jag gör är att jag brukar kopiera mitt kickspår och ta bort outputen, brukar kallas ghostkick. På så sätt kan du ha basen sidechainad till den ghostkicken och låta dem gå samtidigt. På så sätt kommer endast basen låta men du kommer även få duck-effekten. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...