Jump to content
Annons

"This Night" / youtube


Gäst

Recommended Posts

Annons

Sången ligger lite för högt tycker jag och för att jag ska förstå att det handlar om frihet hade jag behövt en text. Sen har jag svårt att se kopplingen frihet och massa manliga modeller. Om det inte är någon "våga vara gay"-frihet. Det är väl en bra grej i så fall men budskapet når ändå inte riktigt fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Carle säger; svårt att greppa budskapet. Låten och videon var intressant, men det är inget jag skulle sitta och lyssna på i vanliga fall.

Produktionen säger du själv att den behöver ses över, så det lämnar jag okommenterat.

Äcklad av videon fattar jag inte riktigt hur man kan bli dock. Fanns ju inget chockerande alls i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, jag tycker varken låten eller videon var intressant. Och det var nog just det som var problemet. Båda behöver något mer för att bli intressanta.

Och nej, jag förstår inte hur man kan bli äcklad av den? En del har ju svårt med homoerotiska bilder, (ofta samma sorts män som inte vågra krama andra män) men jag får inga som helst homoerotiska vibbar av det här. Det är bilder på vältränade snygga män. Mer än så är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

min egna originallåt, nu uppladdad på youtube.

låten handlar faktiskt om frihet.

http://www.youtube.com/watch?v=0NYR9n_AK64

harmoniken fungerar, dock är det något instrument som inte ligger helt tight tycker jag det låter som? syftet med låten framgår inte pga det sättet som du sjunger, jag tycker det låter bra när du sjunger så, men det är inte lätt att hänga med i texten så om du vill förmedla den tycker jag du ska sjunga mer prat-likt, som de flesta som man exempelvis hör på radio gör. långa utdragna toner kanske också blir mer kraftfulla om du bara skiner med dem i ett fåtal partier i låten.

jag vet inte riktigt vad du vill åstakomma rent musikaliskt, så det är svårt att ge ingående kritik för arret och själva låten. jag kan bara anta att du vill ha det statiska arrangemanget, eftersom du har skrivit så, och då är det väl ganska bra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...