Jump to content
Annons

Palmer PDI 09


Drängen

Recommended Posts

Var in på 4sound igår och skulle ha tag i en DI box så jag kan spela in gitarrstärkaren utan högtalarlådan.

För en vettig peng rekomenderades en Palmer PDI 09. Jag har aldrig hört tala som denna men ja tänkte "vafan jag kan prova!".

Såhär i efterhand snubblade jag över denna tråd. Och om jag nu fattar detta rätt, så kan jag INTE använda den i det syfte jag vill. Utan jag måste ha lådan inkopplad som last.

Rätta mig gärna om jag fattat det hela fel. Endast en timmes sömn gör inte skallen rapp precis.

Är det någon på forumet som har erfarenhet av denna DI box?

Eller kanske kan rekommendera en annan? En Two Notes Torpedo Live har jag tyvärr inte råd med i nuläget 😉

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tills du skrapat ihop pengar så kan du ju använda Palmer-boxen du köpt till att spela in med ändå. Men du får försöka koppla in den direkt efter försteget på förstärkaren. Finns det en effektloop är det ju bara att koppla till "FX send". Då behöver du ingen loadbox, eftersom slutsteget inte är inblandat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske någon av de här skulle vara mer till hjälp?

http://www.thomann.d...649a35a85be1c98

http://www.thomann.d...almer_pdi03.htm

Ja jag kikade lite på dom där också. Även nu när jag var in och pratade med dom i butiken.

Hur som haver bestämde jag mig för skrapa ihop de tusenlapparna som saknas till en Torpedo Live.

Redigerat av Drängen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på att skaffa en PGA04 och kommer förmdoligen att göra det också. Har en polare som kör med PDI03 och han talar sig varm för den... har inte haft tillfälle att testa den men jag har hört inspelningar han har gjort med den och det låter riktigt bra tycker jag. Finns en del tester/exempel att lyssna på Youtube också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...