Jump to content
Annons

Sonar X2 på gång


berch

Recommended Posts

Annons

Nästan skrattretande. Knappt har de fått X1 tillräckligt stabilt för att ö h t programmet skall vara tillåtet att sälja, och fortfarande klagas över buggighet, så skall en ny version släppas. De skall ha betalt för förhoppnings åtgärdade instabilitetsproblem genom att släppa en ny version. Inte av mig iaf.

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

När X1:an kom höjdes den till skyarna av recesenter och fick fina priser (inte för antal buggar tyvärr) medan inläggen på cakewalkforumet talade sitt tydliga (helt annat) språk och visade vilken förljugen värld DAW-branchen stod för. Inte ens sitt egna ljudkort, VS-100, lyckades de skriva fungerande drivrutiner till. Håller med Giannis om att X1d är stabilare än de tidigare katastrofversionerna, fattas bara annat!? Fortfarande tappar den dock drivrutinerna till ljudkortet hos mig och man får starta om datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft några större prolbem när jag kört X1 trots att jag misshandlar programmet genom att ha flera ljudkort igång samtidigt i den stationära datorn. Realtek och ett gammal ESI Wave 192-M. Har dessutom 2 extrna USB-kort som jag kör via USB, UX2 och nyinköpt C400. Använder dessutom burken för spelande och att surfa på nätet med. Bara kraschat en gång för min del. Tycker att notationsdelen kunde var bättre och finns väl en del annat också, men så känner jag för andra DAWs med.

Blir att uppgradera när det kommer som ni hör...

Link to comment
Dela på andra sajter

32-bitars här också mest för att min frus kamera (canon 350d) inte hade drivrutiner för 64-bitar. Hon har bytt upp sig så inget problem längre.

Orkar inte ominstallera till 64-bitars operativ nu och har inte varit problem annat än med Steven Slate Drums som hetsåt minne. Kanske byter till 64 längre fram när jag börjar känna att jag behöver en massa RAM-minne till pluggar och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har relativt nyligen gått från Sonar 5 till Sonar X1 så jag känner ingen större brådska att uppgradera igen. Verkar väl inte vara några revolutionerande nyheter, eller?

Jag upplever inte några buggar i Sonar X1d. Tror inte att det kraschat en enda gång, men jag har iofs inte pressat det särskilt hårt än...

Jag installerade 32-bitarsversionen eftersom jag inte kör grejer som behöver en massa minne, och för att slippa eventuellt strul med pluggar i 64-bitarsversionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har relativt nyligen gått från Sonar 5 till Sonar X1 så jag känner ingen större brådska att uppgradera igen. Verkar väl inte vara några revolutionerande nyheter, eller?

Jag upplever inte några buggar i Sonar X1d. Tror inte att det kraschat en enda gång, men jag har iofs inte pressat det särskilt hårt än...

Jag installerade 32-bitarsversionen eftersom jag inte kör grejer som behöver en massa minne, och för att slippa eventuellt strul med pluggar i 64-bitarsversionen.

Jag har problem med att X1d tappar midi in/out allt som oftast men det lika gärna ha med ljudkortet att göra eller själva datorn. Har nu uppdaterat BIOS och får se vad det kan ha för effekt.

Annars nog klokt att vara restriktiv med uppgradering om man har ett välfungerande system. Någon "public beta test" som med X1 tänker jag inte ställa upp på igen. http://njnnetwork.com/2011/02/cakewalk-sonar-x1-audio-recording-software-not-ready-for-prime-time/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Hade problem med X2 innan det släppte en quckfix, verkar stabilt nu. Använder inte mycket midi så kan inte säga om det är problem fortfarande, kolla på cakewalks forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korta svaret är nej. Det lite längre är att jag inte kan tänka mig att gå tillbaka till X1, vet inte riktigt varför men X2 känns lite mer lättjobbat. Många små förbättringar som vinner i längden antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...