Jump to content
Annons

UAD-2 ver 6.3 ute nu - Sonnox Oxford


KillwithSkill

Recommended Posts

UAD-6.3.png

Sonnox Oxford EQ 299USD

Other Changes:

  • Improved operation with Direct Developer plug-ins
  • Resolved DSP Load Limit issue introduced in v6.2.0
  • (Win) Resolved installer errors with Windows 7 & Vista
  • (Mac) Installation is enabled with OS X Mountain Lion

More Detail for UAD v6.3.0

  • Improved operation with Direct Developer plug-ins:
    "Always On Top" mode now behaves as expected.
  • Resolved DSP Load Limit issue introduced in v6.2.0:
    This setting now behaves as expected (had no effect in v6.2.0).
  • (Win) Resolved installer errors with Windows 7 & Vista:
    The "may not have installed correctly" dialog no longer appears when UAD software is correctly installed.
  • (Mac) Installation is enabled with OS X Mountain Lion:
    The UAD installer is now "digitally signed" for Gatekeeper so it can be installed with the default OS settings. For compatibility information about Apple's newest operating system

Källa: http://www.uaudio.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sonnox Oxford EQ 299 USD?

😳

Visst! Hutlöst! Gammal skit-EQ... Samt att iom 6.3 så slumpas supporten för UAD-1. Installerar man 6.3 så kommer UAD-1 korten sluta att fungera om man nu har blandat UAD-1 och UAD-2...

Och det är nu mkt syrliga kommentarer på deras facekbooksida och forum. Sitter hyenor i ledningen!

jag hade tre UAD-1 som jag bytte in mot ett UAD-2 Quad och ändå fick pynta 9500:- för det! Och ändå har dom mage att ta så hutlösa priser.

MEN som tur är så finns det andra som drar ifrån UAD rejält! Att jag har kvar UAD är att jag haft det i 8 år länge och gillar deras kloner av gamla reverb och delayer. Samt några kompressorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

9500:-? 😮 Hyenor är nästan för milt sagt. 😏 Får en bra dator för det priset. Tackade för mig och sålde mitt UAD-1. Tycker inte att det finns något som motiverar deras dyra kort och dyra pluggar när det finns andra lika bra och inte heller behövs något kort till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

9500:-? 😮 Hyenor är nästan för milt sagt. 😏 Får en bra dator för det priset. Tackade för mig och sålde mitt UAD-1. Tycker inte att det finns något som motiverar deras dyra kort och dyra pluggar när det finns andra lika bra och inte heller behövs något kort till.

Verkligen! PACK är det var det är.

Firechild på gearslutz. Sitter med ProTools HD2. Har Brainworx EQ master plugg.

Provade hur många instanser HD2 klarade i stereo.

Hela 40 stycken!

Provade sen UAD-2 Quad. Kom upp i 80 stereo.

Sen körde han det i Native. Kom upp i 1050 i stereo.

Fick kritik för att både HD och UAD Allokerar sin kapacitet. Medans Native rullar on the flow så att säga.

Så Firechild gjorde extrema EQ-ändringar på alla spår. Och då kom upp i nästan 500 spår.

Och detta var på en Mac Pro 6-core (hexa) 3.33Ghz.

Så man undrar ju. VAD är det som är så speciellt med DSP?

CPU Rules! 🙂

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Och varför tror de att någon vill köpa den EQ:n för 99$ mer bara för att ha det på ett kort jämfört med native? Vilket skämt! Skulle inte ens slänga ut de 200$ som det annars kostar. Inget märkvärdigt med den EQ:n och finns billigare som gör jobbet lika bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med begränsad budget så sitter jag på en snik-PC utan bra nativepluggar och för min del blev en beggad Liquidmix värd guld.

Men är det inte konstigt hur marknaden ser ut på DSP-fronten? Både Liquidmix och Powercore har lagts på is och UAD tar hutlösa priser för att kunna köra få pluggar (dock grymt välljudande.) Finns det över huvud taget någon konkurrens mot UAD?

Något som förbryllar mig är att det (mig veterligen) bara finns EN plugg som lägger DSP-delen på GPU:n, DÄR har vi ett koncept som är värt att utveckla! http://gpuimpulsereverb.de/

/Halkbi

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...