Jump to content
Annons

Bästa (gratis) samplern till Cubase?


ramoand

Recommended Posts

Tjo,

Nån har tips på en bra sampler (som gärna är får vara gratis) till Cubase? Vill ha en sampler där jag kan samla mina bästa trumljud m.m. så att jag kan förhandsgranska dem samtidigt som jag spelar upp alla andra spår. T ex. om jag vill byta kick så vill jag kunna bläddra igenom alla kickar jag har samtidigt som resten av låten spelas upp, typ som Reason Redrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Battery 3 från Native Instruments använder jag när det ska till att lekas med samplingar. Kostar inte mer än en femhunka, och så får du med flera Gb med samples.

EDIT: Det var visst update som kostade 500, fullversionen var lite dyrare, men testa demon och kolla om det är nåt för dig.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Med grove agent one och beat designer kommer du långt. Man kan i princip ta vilket stycke musik eller loop och sedan dela upp det, för att sedan göra egna beats, slingor osv av låten eller loopen. Kolla in denna instruktions videon hur det funkar. Det är en superbra sak som medföljer cubase som nog inte många har en aning om hur det kan användas.

Edit jag råkade lägga upp fel video, så det är rätt video nu

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...