Valle Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Hmmm⊠Folk tar sig sjĂ€lva pĂ„ för stort allvar. Och mig med, verkar det som. Kanske gör jag det sjĂ€lv ocksĂ„. Kanske inte. Men hursomhelst: PĂ„ förekommen anledning har jag bestĂ€mt mig för att hĂ„lla igen pĂ„ mitt raljeri hĂ€r pĂ„ forumet. En anledning Ă€r de beslöjade hot som jag fĂ„r ta. Men mest av allt gör jag det av hĂ€nsyn och respekt till mina ânĂ€rmreâ vĂ€nner hĂ€r pĂ„ forumet. Jag ser att dessa allt för ofta fĂ„r ta en del skit pĂ„ grund av mig, och sĂ„ vill jag fan inte ha det. Det Ă€r sĂ„ förbannat löjligt nĂ€r medlemmar som finner mig âomedgörligâ istĂ€llet siktar in sig pĂ„ medlemmar som pĂ„ ett eller annat sĂ€tt kan kopplas till min person och angriper dessa istĂ€llet (jĂ€mte allehanda, delikata knep att tala om för mig att jag Ă€r âilla uteâ). Inte för att mina medlemsvĂ€nner inte skulle klara av att hantera dessa clowner sjĂ€lva, det Ă€r de fullt kapabla till. Men varje gĂ„ng det hĂ€nder, sĂ„ fylls jag av skam för det jag Ă„samkar. Det Ă€r inte vĂ€rt det. SĂ„, nu Ă€r det officiellt. Jag har inget annat val Ă€n att följa mitt beslut. I annat fall kommer det ju verkligen visa att jag Ă€r ett rövhĂ„l pĂ„ riktigt. Inte minst skulle det visa att jag Ă€r vĂ€rsta drama queen:en. Tjipp!
Guitar Nilsson Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Du Ă€r en bra pojk, det Ă€r inte tu tal om det. Det Ă€r vi allihop. Ăven tjejerna. Fast deom Ă€r ju bra tjejer förstĂ„s.
SadamJR Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 SjÀlv gillar jag nÀr det Àr lite drag under galoscherna. SÀrskilt numera nÀr jag inte Àr mÄltavla nr 1 för dina infama pÄhopp. Vi fÄr vÀl se.
oakleaf (oregistrerad) Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Nu var det lite otydligt, men menar du att du ska laegga ner helt och hallet? Trist i sadan fall. Ditt gnabbande livar upp. đ
aROCKER Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Ăh, vad Ă€r det dĂ€r för bull...kör pĂ„ du, det Ă€r ju ingen rock n roll annars, det Ă€r ju tomtar som bryr sig!
pressrec Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Tror inte jag har varit i nÄgon batalj med dig men jag vet med absolut sÀkerhet att jag har uppskattat trÄdar dÀr du varit drivande! DÀrmed inte sagt att jag har hÄllit med dig jÀmt. Och med det menar jag att jag inte tycker att du ska vika dig! Sen kan man ju alltid formulera sig pÄ olika sÀtt...
joachime Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Det dÀr kÀndes som att det inte lÀngre kommer vara nÄgon skillnad pÄ Valle före och efter morgonkaffet. Vilket Àr lite synd. à andra sidan uppskattar jag bÄda inkarnationerna. MÄ bÀste Valle vinna! And free coffee for all!
Rockmannen (oregistrerad) Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 https://www.studio.se/index.php/topic/63050-vill-be-om-ursaekt/ đ
Valle Postat 25 juni 2012 TrĂ„dstartare Postat 25 juni 2012 (redigerat) Nu var det lite otydligt, men menar du att du ska laegga ner helt och hallet? Trist i sadan fall. Nej, för helvete đ Jag gillar att hĂ€nga hĂ€r! Jag lĂ€gger inte ner förrĂ€nn 12 december 2013, som jag har aviserat om tidigare. DĂ€remot ska jag "hĂ„lla igen" pĂ„ min hĂ„rda debattföring (mot dem som jag förstĂ„tt tar sig sjĂ€lva och mig pĂ„ för stort allvar, vill sĂ€ga; för jag har lĂ€rt mig vilka jag kan debattera med). det Ă€r ju tomtar som bryr sig! Det Ă€r dessa tomtar som projicerar sin ilska gentemot mig pĂ„ andra nĂ€r jag inte "tar Ă„t mig" tillrĂ€ckligt. Det Ă€r dessa tomtar som sĂ€nder mig hotfulla meddelanden/kommentarer. Dessa tomtar Ă€r till skillnad frĂ„n mig mer eller mindre anonyma, och jag kan aldrig riktigt veta vad det Ă€r för individer bakom nicket. (De senaste dagarna har det varit rĂ€tt sĂ„ obehagligt, mĂ„ste jag erkĂ€nna.) Tror inte jag har varit i nĂ„gon batalj med dig men jag vet med absolut sĂ€kerhet att jag har uppskattat trĂ„dar dĂ€r du varit drivande! DĂ€rmed inte sagt att jag har hĂ„llit med dig jĂ€mt. Och med det menar jag att jag inte tycker att du ska vika dig! Sen kan man ju alltid formulera sig pĂ„ olika sĂ€tt... Tack! Jag viker mig som sagt endast genom att hĂ„lla igen en aning pĂ„ min intensitet i debatterna (samt undvika ingĂ„ende debatter med vissa). Det dĂ€r kĂ€ndes som att det inte lĂ€ngre kommer vara nĂ„gon skillnad pĂ„ Valle före och efter morgonkaffet. Vilket Ă€r lite synd. Ă andra sidan uppskattar jag bĂ„da inkarnationerna. MĂ„ bĂ€ste Valle vinna! đ Intressant sĂ€tt att se pĂ„ det! Redigerat 25 juni 2012 av Valle
crillemannen Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Bra beslut. Finns ju nÄgra styckna hÀr som brukar förstöra alla trÄdar med meningslöst drabbel
Valle Postat 25 juni 2012 TrĂ„dstartare Postat 25 juni 2012 Hur lĂ€nge hĂ„ller det hĂ€r löftet dĂ„, Wally? đ Befogad frĂ„ga sĂ„klart. Men jag har sĂ„vitt jag vet inte hittills gĂ„tt ut med nĂ„got löfte som jag sedan inte har hĂ„llit. Och som jag sa inledningsvis, om jag inte följer mitt beslut visar jag ju bara att jag Ă€r av lika dĂ„ligt virke som dem som drivit mig till beslutet.
Valle Postat 25 juni 2012 TrÄdstartare Postat 25 juni 2012 Valle kör bara en "analogfreak" och hoppas pÄ att slippa varningar nÀr han raljerar. Fegt Valle fegt. Jag har endast fÄtt tvÄ varningar sedan jag reggade mig, trots att jag kört pÄ samma "fart". Varningar har ingen som helst relevans i sammanhanget.
SadamJR Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Jag lÀgger inte ner förrÀnn 12 december 2013, som jag har aviserat om tidigare. Varför har du bestÀmt dig för detta datum?
Valle Postat 25 juni 2012 TrĂ„dstartare Postat 25 juni 2012 Varför har du bestĂ€mt dig för detta datum? Mest för dramats skull đ
Guitar Nilsson Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 MÄnga Àr de som högtidligt deklarerat att de ska sluta skriva i olika forum, Facebook mm. NÀstan ingen har klarat det...
Zakyath Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 jag tycker vi ska stötta valle. det Àr inte lÀtt att hÄlla tillbaka alla gÄnger. speciellt nÀr man kÀnner att folk försöker provocera en. 1
CHAE Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Jag tycker att Valles raljerande Ă€r ganska sĂ„...gosigt đ„° Det hör liksom till. Man bör ocksĂ„ tĂ€nka pĂ„ att herr Valle raljerar ganska mycket runt sin egen person och dĂ„ kĂ€nner Ă„tminstone jag att det finns ett gĂ€ng med jĂ€ttelika skopor sjĂ€lvdistans hos karln đ ...och för vilken gĂ„ng i ordningen Valle pĂ„annonserar sitt avreggande vet jag inte đ
CHAE Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Det dĂ€r kĂ€ndes som att det inte lĂ€ngre kommer vara nĂ„gon skillnad pĂ„ Valle före och efter morgonkaffet. Vilket Ă€r lite synd. [...] And free coffee for all! đ I 2nd that!
oakleaf (oregistrerad) Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Nej, för helvete đ Jag gillar att hĂ€nga hĂ€r! Ah, da aer jag med. Fast jag tycker du ska sluta taenka sa mycket och bara koera pa. Who gives a fuck om andra tar skiten pa foer stort allvar, det aer ju bara ett forum. Ett jaevligt bra forum dock, enligt mig. đ
Valle Postat 26 juni 2012 TrĂ„dstartare Postat 26 juni 2012 Fina ord ovan! Det vĂ€rmer! đ LĂ„t mig fĂ„ runda av med en sammanfattning: detta inte Ă€r nĂ„got "avsked" frĂ„n mig, varken i egenskap av forumist eller debattör. Jag Ă€r ingen drama queen, dĂ€remot alldeles för fĂ„fĂ€ng och prestigekĂ„t för att ta backseat, sĂ„ att sĂ€ga. Men jag har Ă„ andra sidan nĂ„tt punkten dĂ€r jag inte finner det vĂ€rt att lĂ„ta utsĂ€tta mig sjĂ€lv för outningar och hot, bara för debattens skull (vissa "debattörer" Ă€r villiga att gĂ„ hur lĂ„ngt som helst för att "ge igen"). IstĂ€llet kommer jag att göra som de flesta kloka medlemmarna hĂ€r gör: debattera endast nĂ€r/om du har nĂ„got att tillföra debatten â jag har slarvat pĂ„ den punkten â och skit i tomtarna. För min del fĂ„r den hĂ€r trĂ„den gĂ€rna sluta hĂ€r.
SadamJR Postat 26 juni 2012 Postat 26 juni 2012 I helvete heller. NÀrmare bestÀmt, hur har dessa outningar och hot gÄtt till?
Fertan Postat 26 juni 2012 Postat 26 juni 2012 Vad har hÀnt med forumet under den senaste tiden nÀr jag varit mer eller mindre inaktiv? TrÄkigt att höra, har alltid uppskattat Valles inlÀgg genom Ären.
Frekvensspektrumanalysator Postat 26 juni 2012 Postat 26 juni 2012 (redigerat) trĂ„darna kommer dö vĂ€ldigt snabbt nu. Kolla bara vilken som Ă€r lĂ€ngst pĂ„ förstasidan för tillfĂ€llet đ lĂ€nk Redigerat 26 juni 2012 av Frekvensspektrumanalysator
D Vibe Postat 26 juni 2012 Postat 26 juni 2012 (redigerat) v4113: I Ă€rlighetens namn. om nĂ„gon annan hade startat den hĂ€r trĂ„den; hur snabbt hade du satt dramaqueenstĂ€mpel pĂ„ trĂ„dstartaren dĂ„? rĂ€tt snabbt skulle jag tro đ Men Ă€ra till dig att du Ă€ndĂ„ inser vilka spĂ„r din argumentationsteknik (d.v.s. fokusera pĂ„ sidospĂ„r för att vinna poĂ€ng, samt vara sĂ„ rĂ„ och rak som möjligt) sĂ€tter! tummen upp! Redigerat 26 juni 2012 av D Vibe 2
ironman Postat 26 juni 2012 Postat 26 juni 2012 (redigerat) v4113: I Ă€rlighetens namn. om nĂ„gon annan hade startat den hĂ€r trĂ„den; hur snabbt hade du satt dramaqueenstĂ€mpel pĂ„ trĂ„dstartaren dĂ„? rĂ€tt snabbt skulle jag tro đ Men Ă€ra till dig att du Ă€ndĂ„ inser vilka spĂ„r din argumentationsteknik (d.v.s. fokusera pĂ„ sidospĂ„r för att vinna poĂ€ng, samt vara sĂ„ rĂ„ och rak som möjligt) sĂ€tter! tummen upp! +1 pĂ„ detta inlĂ€gg Valle du Ă€r en expert pĂ„ detta, ingen annan lyckas bete sig och göra som du gjort genom Ă„ren utan att bli utslĂ€ngd. Och sen vrider du pĂ„ allt nu och sĂ€tter en offer stĂ€mpel pĂ„ dig sjĂ€lv. Precis som dvibe skriver hade det varit nĂ„gon annan som gjort samma sak och du hade varit igĂ„ng med dina glĂ„pord gliringar och chaps antydningar osv. Ja visst det Ă€r ju darwin, fattar inte alla det. Och det vĂ€rsta Ă€r hur mĂ„nga det Ă€r som slickar din röv och Ă€lskar att du beter dig pĂ„ detta vis i trĂ„d efter trĂ„d. Det ser man inte minst i denna trĂ„d. Och det Ă€r vi som pĂ„pekar detta med ditt beteende som blir bovarna i dramat. Redigerat 26 juni 2012 av Henber77 2
Hellpig Postat 26 juni 2012 Postat 26 juni 2012 Jag lĂ€gger inte ner förrĂ€nn 12 december 2013, som jag har aviserat om tidigare. Jag Ă€r ingen drama queen, ... Hrrrm... HRRRM!!! ... ...det Ă€r allt jag sĂ€ger om detta... đ 1
Terror Postat 26 juni 2012 Postat 26 juni 2012 (redigerat) Hmmm⊠Folk tar sig sjĂ€lva pĂ„ för stort allvar. Och mig med, verkar det som. Kanske gör jag det sjĂ€lv ocksĂ„. Kanske inte. Men hursomhelst: PĂ„ förekommen anledning har jag bestĂ€mt mig för att hĂ„lla igen pĂ„ mitt raljeri hĂ€r pĂ„ forumet. En anledning Ă€r de beslöjade hot som jag fĂ„r ta. Men mest av allt gör jag det av hĂ€nsyn och respekt till mina ânĂ€rmreâ vĂ€nner hĂ€r pĂ„ forumet. Jag ser att dessa allt för ofta fĂ„r ta en del skit pĂ„ grund av mig, och sĂ„ vill jag fan inte ha det. Det Ă€r sĂ„ förbannat löjligt nĂ€r medlemmar som finner mig âomedgörligâ istĂ€llet siktar in sig pĂ„ medlemmar som pĂ„ ett eller annat sĂ€tt kan kopplas till min person och angriper dessa istĂ€llet (jĂ€mte allehanda, delikata knep att tala om för mig att jag Ă€r âilla uteâ). Inte för att mina medlemsvĂ€nner inte skulle klara av att hantera dessa clowner sjĂ€lva, det Ă€r de fullt kapabla till. Men varje gĂ„ng det hĂ€nder, sĂ„ fylls jag av skam för det jag Ă„samkar. Det Ă€r inte vĂ€rt det. SĂ„, nu Ă€r det officiellt. Jag har inget annat val Ă€n att följa mitt beslut. I annat fall kommer det ju verkligen visa att jag Ă€r ett rövhĂ„l pĂ„ riktigt. Inte minst skulle det visa att jag Ă€r vĂ€rsta drama queen:en. Tjipp! FörlĂ„t mig, men who gives a f*ck? Om du gillar att tjafsa sĂ„ ta det till 4chain eller va fan dem dĂ€r sidorna heter dĂ€r alla snorungar hĂ€nger. Du bör vara trevlig mot folk, oavsĂ€tt vad dem tycker eller sĂ€ger, sĂ„ lĂ€nge det inte Ă€r direkta pĂ„hopp mot dig. men vem gör personliga pĂ„hopp utan anledning? Har du inget vettigt att sĂ€ga sĂ„ behöver du ju inte skriva i trĂ„den alls? Men om du nu promt mĂ„ste tjafsa med folk, sĂ„ gör det pĂ„ en vuxen nivĂ„. Nu pratar jag rent generellt dĂ„ jag inte kan minnas att jag sĂ€tt nĂ„got inlĂ€gg frĂ„n dig i nĂ„gon utav mina trĂ„dar, but still. Jag tycker att du ska vara snĂ€ll, eller vara tyst. Det Ă€r bara vad jag tycker. Och nej, jag Ă€r inte grinig. Ăr bara sĂ„ sjukt trött pĂ„ folk som hĂ„ller pĂ„ just sĂ„hĂ€r. Jag fĂ„r samma trötta kĂ€nsla som nĂ€r "kĂ€ndisar" grĂ„ter ut i kvĂ€llspressen. Again, who gives a f*ck? Haters gonna hate. Redigerat 26 juni 2012 av Terror 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.