Jump to content
Annons

OK, jag ger mig!


Valle

Recommended Posts

Hmmm… Folk tar sig själva på för stort allvar. Och mig med, verkar det som. Kanske gör jag det själv också. Kanske inte.

Men hursomhelst:

På förekommen anledning har jag bestämt mig för att hålla igen på mitt raljeri här på forumet. En anledning är de beslöjade hot som jag får ta. Men mest av allt gör jag det av hänsyn och respekt till mina ”närmre” vänner här på forumet. Jag ser att dessa allt för ofta får ta en del skit på grund av mig, och så vill jag fan inte ha det.

Det är så förbannat löjligt när medlemmar som finner mig ”omedgörlig” istället siktar in sig på medlemmar som på ett eller annat sätt kan kopplas till min person och angriper dessa istället (jämte allehanda, delikata knep att tala om för mig att jag är ”illa ute”). Inte för att mina medlemsvänner inte skulle klara av att hantera dessa clowner själva, det är de fullt kapabla till. Men varje gång det händer, så fylls jag av skam för det jag åsamkar. Det är inte värt det.

Så, nu är det officiellt. Jag har inget annat val än att följa mitt beslut. I annat fall kommer det ju verkligen visa att jag är ett rövhål på riktigt. Inte minst skulle det visa att jag är värsta drama queen:en.

Tjipp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oakleaf (oregistrerad)

Nu var det lite otydligt, men menar du att du ska laegga ner helt och hallet? Trist i sadan fall. Ditt gnabbande livar upp. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte jag har varit i någon batalj med dig men jag vet med absolut säkerhet att jag har uppskattat trådar där du varit drivande! Därmed inte sagt att jag har hållit med dig jämt.

Och med det menar jag att jag inte tycker att du ska vika dig! Sen kan man ju alltid formulera sig på olika sätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där kändes som att det inte längre kommer vara någon skillnad på Valle före och efter morgonkaffet. Vilket är lite synd.

Å andra sidan uppskattar jag båda inkarnationerna. Må bäste Valle vinna!

And free coffee for all!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nu var det lite otydligt, men menar du att du ska laegga ner helt och hallet? Trist i sadan fall.

Nej, för helvete 😄 Jag gillar att hänga här!

Jag lägger inte ner förränn 12 december 2013, som jag har aviserat om tidigare. Däremot ska jag "hålla igen" på min hårda debattföring (mot dem som jag förstått tar sig själva och mig på för stort allvar, vill säga; för jag har lärt mig vilka jag kan debattera med).

det är ju tomtar som bryr sig!

Det är dessa tomtar som projicerar sin ilska gentemot mig på andra när jag inte "tar åt mig" tillräckligt. Det är dessa tomtar som sänder mig hotfulla meddelanden/kommentarer. Dessa tomtar är till skillnad från mig mer eller mindre anonyma, och jag kan aldrig riktigt veta vad det är för individer bakom nicket. (De senaste dagarna har det varit rätt så obehagligt, måste jag erkänna.)

Tror inte jag har varit i någon batalj med dig men jag vet med absolut säkerhet att jag har uppskattat trådar där du varit drivande! Därmed inte sagt att jag har hållit med dig jämt.

Och med det menar jag att jag inte tycker att du ska vika dig! Sen kan man ju alltid formulera sig på olika sätt...

Tack! Jag viker mig som sagt endast genom att hålla igen en aning på min intensitet i debatterna (samt undvika ingående debatter med vissa).

Det där kändes som att det inte längre kommer vara någon skillnad på Valle före och efter morgonkaffet. Vilket är lite synd.

Å andra sidan uppskattar jag båda inkarnationerna. Må bäste Valle vinna!

😄 Intressant sätt att se på det!

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge håller det här löftet då, Wally? 😉

Befogad fråga såklart. Men jag har såvitt jag vet inte hittills gått ut med något löfte som jag sedan inte har hållit.

Och som jag sa inledningsvis, om jag inte följer mitt beslut visar jag ju bara att jag är av lika dåligt virke som dem som drivit mig till beslutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle kör bara en "analogfreak" och hoppas på att slippa varningar när han raljerar. Fegt Valle fegt.

Jag har endast fått två varningar sedan jag reggade mig, trots att jag kört på samma "fart".

Varningar har ingen som helst relevans i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Valles raljerande är ganska så...gosigt 🥰 Det hör liksom till. Man bör också tänka på att herr Valle raljerar ganska mycket runt sin egen person och då känner åtminstone jag att det finns ett gäng med jättelika skopor självdistans hos karln 😄

...och för vilken gång i ordningen Valle påannonserar sitt avreggande vet jag inte 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där kändes som att det inte längre kommer vara någon skillnad på Valle före och efter morgonkaffet. Vilket är lite synd.

[...]

And free coffee for all!

😆 I 2nd that!

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Nej, för helvete 😄 Jag gillar att hänga här!

Ah, da aer jag med. Fast jag tycker du ska sluta taenka sa mycket och bara koera pa. Who gives a fuck om andra tar skiten pa foer stort allvar, det aer ju bara ett forum. Ett jaevligt bra forum dock, enligt mig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina ord ovan! Det värmer! 😄

Låt mig få runda av med en sammanfattning: detta inte är något "avsked" från mig, varken i egenskap av forumist eller debattör. Jag är ingen drama queen, däremot alldeles för fåfäng och prestigekåt för att ta backseat, så att säga. Men jag har å andra sidan nått punkten där jag inte finner det värt att låta utsätta mig själv för outningar och hot, bara för debattens skull (vissa "debattörer" är villiga att gå hur långt som helst för att "ge igen"). Istället kommer jag att göra som de flesta kloka medlemmarna här gör: debattera endast när/om du har något att tillföra debatten – jag har slarvat på den punkten – och skit i tomtarna.

För min del får den här tråden gärna sluta här.

Link to comment
Dela på andra sajter

v4113:

I ärlighetens namn. om någon annan hade startat den här tråden; hur snabbt hade du satt dramaqueenstämpel på trådstartaren då? rätt snabbt skulle jag tro 😄

Men ära till dig att du ändå inser vilka spår din argumentationsteknik (d.v.s. fokusera på sidospår för att vinna poäng, samt vara så rå och rak som möjligt) sätter!

tummen upp!

Redigerat av D Vibe
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

v4113:

I ärlighetens namn. om någon annan hade startat den här tråden; hur snabbt hade du satt dramaqueenstämpel på trådstartaren då? rätt snabbt skulle jag tro 😄

Men ära till dig att du ändå inser vilka spår din argumentationsteknik (d.v.s. fokusera på sidospår för att vinna poäng, samt vara så rå och rak som möjligt) sätter!

tummen upp!

+1 på detta inlägg

Valle du är en expert på detta, ingen annan lyckas bete sig och göra som du gjort genom åren utan att bli utslängd. Och sen vrider du på allt nu och sätter en offer stämpel på dig själv. Precis som dvibe skriver hade det varit någon annan som gjort samma sak och du hade varit igång med dina glåpord gliringar och chaps antydningar osv. Ja visst det är ju darwin, fattar inte alla det.

Och det värsta är hur många det är som slickar din röv och älskar att du beter dig på detta vis i tråd efter tråd. Det ser man inte minst i denna tråd. Och det är vi som påpekar detta med ditt beteende som blir bovarna i dramat.

Redigerat av Henber77
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lägger inte ner förränn 12 december 2013, som jag har aviserat om tidigare.

Jag är ingen drama queen, ...

Hrrrm... HRRRM!!!

...

...det är allt jag säger om detta...

😎

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm… Folk tar sig själva på för stort allvar. Och mig med, verkar det som. Kanske gör jag det själv också. Kanske inte.

Men hursomhelst:

På förekommen anledning har jag bestämt mig för att hålla igen på mitt raljeri här på forumet. En anledning är de beslöjade hot som jag får ta. Men mest av allt gör jag det av hänsyn och respekt till mina ”närmre” vänner här på forumet. Jag ser att dessa allt för ofta får ta en del skit på grund av mig, och så vill jag fan inte ha det.

Det är så förbannat löjligt när medlemmar som finner mig ”omedgörlig” istället siktar in sig på medlemmar som på ett eller annat sätt kan kopplas till min person och angriper dessa istället (jämte allehanda, delikata knep att tala om för mig att jag är ”illa ute”). Inte för att mina medlemsvänner inte skulle klara av att hantera dessa clowner själva, det är de fullt kapabla till. Men varje gång det händer, så fylls jag av skam för det jag åsamkar. Det är inte värt det.

Så, nu är det officiellt. Jag har inget annat val än att följa mitt beslut. I annat fall kommer det ju verkligen visa att jag är ett rövhål på riktigt. Inte minst skulle det visa att jag är värsta drama queen:en.

Tjipp!

Förlåt mig, men who gives a f*ck?

Om du gillar att tjafsa så ta det till 4chain eller va fan dem där sidorna heter där alla snorungar hänger. Du bör vara trevlig mot folk, oavsätt vad dem tycker eller säger, så länge det inte är direkta påhopp mot dig. men vem gör personliga påhopp utan anledning? Har du inget vettigt att säga så behöver du ju inte skriva i tråden alls? Men om du nu promt måste tjafsa med folk, så gör det på en vuxen nivå. Nu pratar jag rent generellt då jag inte kan minnas att jag sätt något inlägg från dig i någon utav mina trådar, but still. Jag tycker att du ska vara snäll, eller vara tyst. Det är bara vad jag tycker. Och nej, jag är inte grinig. Är bara så sjukt trött på folk som håller på just såhär. Jag får samma trötta känsla som när "kändisar" gråter ut i kvällspressen. Again, who gives a f*ck? Haters gonna hate.

Redigerat av Terror
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...