Jump to content
Annons

vanligt med audio dropouts?


staxxon

Recommended Posts

ja, har lite problem med det nu, att det börjar till att hacka vid uppspelning etc. Checkade lite på nätet och det verkade till att vara rätt vanligt när det gäller sonor. Kör ungefär samma inställningar som på cubase och där funkar det bra. Är det fler som känner igen sig i det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör 320 samples (6,7 ms) utan knaster men ökar till 512 samples när jag kör mixdown för att vara riktigt säker.

Har en relativt gammal dator med Win XP och Sonar 8.5 Producer.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

ja, har lite problem med det nu, att det börjar till att hacka vid uppspelning etc. Checkade lite på nätet och det verkade till att vara rätt vanligt när det gäller sonor. Kör ungefär samma inställningar som på cubase och där funkar det bra. Är det fler som känner igen sig i det?

Vilken version har du av SONAR?..och vilken version av Cubase? Vad har du för dator och OS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och inte minst ljudkort. Med mitt TCelectronic Konnekt 24d får jag dropouts så fort man får lite diskaktivitet... ett roligt problem som aldrig kommer att bli åtgärdat av TCE eftersom de slutat tillverka kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

johnrick: sonar 8.5 le, winxp, 2gig minne och ett vanligt moderkort, kommer inte ihåg vilket, inget fancy iallafall, processorn är amd dualcore, 2gig. ljudkortet är edirol, ua 25 ex.

Funkar bra till cubase(4).

Kör inga tunga grejor i cuben och det jag gjorde i sonar var ju bara skrattretande, typ 3 ljudspår eller nåt. Så började det bråka. Lite får det väl tåla tycker man. Får se hur det utvecklar sig, det är ju inget man vill hålla på med direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju lite kul med tanke på att jag tidigare körde med just edirol UA25-ex och SONAR 8.5 PE. Vet inte om det är så att XP spelar in - själv körde jag VISTA utan några som helst problem. Är det bärbar du har? I så fall bör du modda den lite genom att stänga av ev. nätverkskort, prioritera bakgrundstjänster, slopa bluetooth, internt ljudkort, grafiskt lull-lull och bakgrundsprogram etc. Kan hjälpa en aning...

Link to comment
Dela på andra sajter

johnrick: ah...nån som kör edirol! Är säkert någon kompabilitets fråga någonstans. Det är en stationnär. Fick ju med sonar med edirolen och provade lite men tyckte det var jobbigt att komma in i det så jag lät det vara. Blev lite sugen nu igen, och det började hyfsat men sedan knasa det. Funderar på att fixa en dator som enbart skall vara till musikproduktion, inget fancy, men enbart gjordet för det ändamålet. Blir väl bäst så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...