Jump to content
Annons

Aktivt skräp under 2000?


Bullerbyn

Recommended Posts

Ska ha tag i nåt som låter, för att användas här hemma. Billigt är bra då jag anser att man kan mixa på det mesta bara man lär sig lådorna. Kör Event i studion men behöver inget extravagant hemma, så vad ska man ta? Behringer, Fostex? Nåt annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Blev ett par Behringer B1030A. Då budgeten är låg så jämförde jag mellan dessa samt KRK RP5G2 och Yamaha HS50. KRK lät skrikigt samt lite åt HiFi-högtalare och Yamahan för tunn så det blev dessa. Nu är bara å lära sig hur de låter...

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör ett par M-Audio BX5 D2. De låter suveränt för priset om än lite åt snälla hållet. Men de är rätt kraftfulla och tar även xlr. Jag är supernöjd.

Sorry jag lånar tråden, jag skapade en tråd om nästan samma sak imorse. Men de monitorerna som du har, är de bra? är det värda att köpa för 2100kr? vad är bra å vad är dåligt? uppskattar svar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry jag lånar tråden, jag skapade en tråd om nästan samma sak imorse. Men de monitorerna som du har, är de bra? är det värda att köpa för 2100kr? vad är bra å vad är dåligt? uppskattar svar 😉

Det är dina öron som avgör om det är bra. Tänk på att du inte kommer göra bättre mixar automatiskt bara för att du har svindyra högtalare. Grejen är att du kan mixa i vad som helst bara du vet vad högtalarna du har framför dig levererar. SItter du t.ex. i ett optimalt akustikreglerat rum med din lyssning så kanske det är motiverat att bränna en månadslön på bättre monitorer. Med andra ord. skit i vad det står på burkarna, Lyssna och jämför, med musik som du vet hur den låter.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...