Jump to content
Annons

Rådge mig inför gitarrköp


Hellpig

Recommended Posts

Gibson har havererat till överprisad dynga imo. Testa valfri Esp/Ltd i de högre serierna så har man en gitarr som fullständigt krossar Gibson. Både gällande pris och spelbarhet. Tyvärr är ju släktet gitarrister stockkonservativa så många vägrar inse fakta. Har varit där själv tyvärr..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gibson har havererat till överprisad dynga imo. Testa valfri Esp/Ltd i de högre serierna så har man en gitarr som fullständigt krossar Gibson. Både gällande pris och spelbarhet. Tyvärr är ju släktet gitarrister stockkonservativa så många vägrar inse fakta. Har varit där själv tyvärr..

Men det står inte Ace Frehley på deras gitarrer va?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Family first som nån sa tidigare, kom att tänka på den låten.

för mej är musiken min familj, och min familj är en del av min musik, vad är en gitarr värd om ingen ser den? har gjort en del dåliga gitarrköp själv, och man måste ju vara säker, man ska inte tvivla, då är det fel gitarr. imho.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

En bra gitarr är ju en gitarr som inspirerar dig att spela mer och vara kreativ. Jag har haft många fina gitarrer bland annat ett par riktigt dyra teles och les pauls. Min inspirationsgitarr är min PRS Cu 22 från 93 och även en vanlig american standard strata. Ljud, vikt och känsla är en smaksak. Våga vara subjektiv när du köper gitarr, det tjänar du på! 5000 eller 35000 spelar inte så stor roll. Jag brukar alltid räkna snittpris per år på mina inköp. Att säga att någonting är dyrt bara för att det kostar 100.000 är inte sant, det handlar ju om mycket pengar. Det är alltid relativt till hur och hur länge det används.

Köp den gitarr du vill ha, om du verkligen vill ha den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig betala så mkt pengar för ett namn,

som lever på sitt namn från de gyllene årtiondena 50-60!

För mej helt obegripligt att att namnet har sådan dragningskraft,

trots de flesta vet vilken dålig kvalitet (trots högt pris) Gibson har skeppat iväg.

Har själv ägt en massa olika Gibson men det är slut med det,

såvida inte jag vinner en massa pengar och kan köpa någon 50-talare.

Köpte mej en Greco flying V 1982 nyligen, här snackar vi *bang for the bucks*.

En sjukt fin hals, med en stränghöjd de flesta gitarrer bara kan drömma om +

de gamla PU-2 mickarna som låter som en dröm i mina öron.

Det kommer att bli många Lawsuitguror till i min samling, thats for shure =]

Alla finner dock inte samma njutning i att hitta billiga kopior som kommer upp i liknande kvalite som originalen. Märke, tradition och pris gör ganska mycket för känslan i ett instrument.

Spelar ingen roll hur snabbt och fint min Fiat går, den är och kommer alltid att vara en Fiat. Och jag kommer aldrig att känna mig lika när jag kör min Fiat som om jag skulle köra en Porsche.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Har andersson en sån inne på 4sound som du har testat?, för janne har väl knappast köpt in en så dyr gura till hålan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig betala så mkt pengar för ett namn,som lever på sitt namn från de gyllene årtiondena 50-60!

...

Köpte mej en Greco flying V 1982 nyligen, här snackar vi *bang for the bucks*.

Jag har en Gibson LP från 76 som jag köpte för 4500 kr och enligt min mening är det en kanongitarr - har haft den i 25 och till o med fått bud på den när jag haft den inlämnad på fix men jag säljer den aldrig. Gillar lawsuitmärkena också men för mig är det inte ett problem.

Under 10 000 så ska man titta på andra märken och glömma Gibson helt och hållet.

Fast Gibson Midtown Custom är rätt fina och kommer precis under 10'papp. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har andersson en sån inne på 4sound som du har testat?, för janne har väl knappast köpt in en så dyr gura till hålan?

Tror inte de har någon på 4sound och på Hålan handlar jag inte sedan några år sedan... men som jag skrev så blir det inte en Acegura i vilket fall, lutar åt ett annat märke nu och avsevärt billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...