Jump to content
Annons

Waves NLS


pressrec

Recommended Posts

Annons

Finns en film här om du inte redan sett den? http://www.waves.com...?id=12015#video

Kollade precis på den, verkar klart intressant!

Verkar som att folk är eniga om att Slate's VCC låter bättre.

Drog igenom någon tråd på Gearslutz och jag tycker att det verkar som att det finns ganska många olika åsikter. Finns ju även en hel del Waves trolls där... Inte utan anledning pga alla skitpluggar som släppts och då tänker jag främst på king's speech och one knob.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drog igenom någon tråd på Gearslutz och jag tycker att det verkar som att det finns ganska många olika åsikter. Finns ju även en hel del Waves trolls där... Inte utan anledning pga alla skitpluggar som släppts och då tänker jag främst på king's speech och one knob.

Givetivs är det bättre att testa båda själv så får man bestämma sig. Men Slate VCC och BritN emulationen på x4 oversampling är mumma för mixen

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har testat demot, och jag tycker den är för mycket

en wet/dry funktion kanske skulle rädda denna, den grötar för mycket för min smak

även utan att driva på alls

hoppas vcc är mer diskret, för dit siktar jag nu

fast NLS är ändå ett bra saturerings verktyg, och smearar ut saker på ett skönt sätt

så nog finns det användning för den

mina 2 1/2 cent 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Slate har rea på VCC just nu (åtminstone enl mailet jag fick i förrgår) så slå till för sjutton gubbar!

typiskt spender brallorna är tömda denna månad..hoppas rean är kvar nästa 🙁

Håller på att göra en utförlig test av NLS för tillfället. Dyker upp på bloggen inom de nämsta dagarna.

mvh Jon

den ser jag fram emot, undra om vi tycker lika

håller ett vakande öga på din blogg iaf

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...