Jump to content
Annons

Sänka volymen på många kanaler samtidigt (SX3)


JJRockford

Recommended Posts

Någon som vet något smidigt sätt att göra samma typ av operation på många kanaler samtidigt, t ex att sänka volymen? Kör SX3:an. Skulle vilja kunna markera ett gäng kanaler och sen sänka volymen lika mycket på alla på ett enkelt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Blir det samma sak som att sänka kanalerna individuellt? Tänker på headroom och sånt, har fått för mig att det är bättre att sänka så att det t ex inte peakar så tidigt i kedjan som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lät lite dryg där ser jag nu. Sorry 😊

Skapa först ett gruppspår (högerklick -> Add group channel track och döp den till något fint typ "gitarrpaket" eller så)

På de kanalerna som du vill skicka till ett gruppspår ställer du om output routingen till detta gruppspår. Klicka i Output routing [på dessa kanaler] och välj "Groups - gitarrpaket".

Vänligen,

Inte lika drygnils-CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara vill sänka flera kanaler lika mycket tillfälligt så kan det vara enklare att bara "linka" ihop dem. Då markerar du alla kanaler som du vill ändra, högerklickar och trycker på "link channels". Sedan är det bara att ändra på en av de sammanlänkade kanalerna så ändrar du allihopa.

När du sedan är klar med dina korrigeringar så ser du bara till att alla är markerade igen och sen högerklickar du och väljer "unlink channels".

Detta kan vara ett bättre alternativ om man inte vill ändra på alla outputs.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

CHAE, tog verkligen inte illa upp, även om jag vet hur man gör grupp-kanaler. Men det är ju tanken som räknas 🙂 Använder det mycket!

pressrec, du har nog just beskrivit hur man gör det jag vill göra, även om det då kanske är onödigt i just mitt fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...