Jump to content
Annons

Knaster vid bara 25% CPU, med 128 latency och Gitarrpluggar. (LÖÖST)


Martin

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Det kan nog vara både och så lättast är väl att öka först och sen då eventuellt testa med ett nytt kort. Jag har ett helt nytt som ska vara med Texas instrument chipset, jag köpte dom två sista på Kjell o company när dom sålde ut. PCI i och för sig men både 32 och 64 bitar, en hundring ex frakt är väl ett rimligt pris.

PMa om det är intressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Windows 7, 64-bitars, 64-bitars Reaper.

TC Twin Impact, E6600, 4gb ram, asus p5 n32-e sli (nforce 680i), Geforce GTX 560,

Ska testa öka till 256 sedan. Det knäpper när jag browsar, som att kretsen delar IRQ med grafiken. Grafiken gör att ljudet knäpper.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har kört detta nu, och allt ser OKEJ ut. (Även testat med det första appen, och det funka också bra) 2vbwzo3.jpg

Det måste alltså vara VIA-kretsen som spökar, att den inte levererar mest närvaro, att den låter annat komma före...

Blir till att köpa ett sånt där FW-kort då, gör det något om det är PCI i stället för PCI-E, då kan jag ju det han säljer i tråden här! quick and easy!

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tusen tack för all support ya'll!!! jag HATAR sån här teknik, vill ju bara skapa fet musik och försöka må bra! datorer är verkligen inte anpassade för oss musiker. jävla skitsaker.

Detta är moderkortet:

http://www.asus.com/...5N32E_SLI_Plus/

edit: klockan är 04:17 cigaretterna är slut, kaffekokaren skenar på maxvolym, min slitna men ach så sköna barndomkompis är påväg över med hans TI-krets och så ska vi testa i datorn! Detta är lyxlivet som musiker..... har jobbat 8 timmar framför en dator idag också!!!!!!!!!!! hahahahahahah

DATABUGGAR ÄR LIVET.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

persuader (oregistrerad)

Kanske uppenbart och redan gjort men är din dator dedikerad för musik.

Ta bort alla bakgrundsprogram, bort med antivirus, stäng av nätverk osv

Stäng av Windows Aero och ställ in windows för att köra med bästa

prestanda

Bifogar en textfil som jag använt för att optimera min win 7 x64 burk

för pro tools. Kanske kan hjälpa....lycka till

Redigerat av persuader
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Sådär, klantig som man är efter sömnbrist dekadentus råkar jag formatera om hela disken, när jag ska flasha ett usb-minne och installera om windows. Allting jag äger är borta. Skön start på helgen! Nu är jag inne i windows 32-bitar och ska testa om det fungerar bättre, men det känns fan lika trasigt detta också. Kul! Älskar verkligen windows!

edit:

Funka ej.

Nu räcker det.

Kom och hämta datorn, du får den, och resten av min lön, och en elbas av märket Cort, mot en akustisk gitarr och ett par rena kalsonger. Bara PM:A! Mig. För jag har tröttnat på skiten. Edit: Ta mina digitala trummor också, skiter i dom.

Aldrig mer. Aldrig igen. Aldrig någonsin en dator. Dom ska tamefan dödas. Nu är det krig. Jag hatar allt. Allt digitalt ska brinna i helvetet.

Datorer är uppenbart skadliga för människan.

Det är uppenbart onda människor som skapar IT.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Tråkigt att du fick så stora problem, ja datorer kan verkligen suga musten ur en totalt. Förra veckan körde jag skruvmejseln i en 750 gigs hårddisk och bände sönder hela skiten, jag blev så jävla trött och förbannad och mitt i natten var det.

Det var oxå nåt sånt där som inte kan hända egentligen men som gjorde det ändå. Visserligen med min hackmac men ändå. Jag kan det där rätt bra nu så det var ingen skit bakom ratten i det fallet det bara ballade ur.

http://youtu.be/22aMxVOxp8w

Nåväl hoppas det löser sig och är du fortfarande intresserad av mitt fw kort så kan du helt enkelt få låna det och testa innan du köper det. Frakten får du stå för iofs.

Tror det finns 64 bit drivers med på skivan men jag ska kolla det och återkommer om så inte är fallet. Vallhagen köpte samma kort och du kan ju fråga honom om det finns uppdaterade drivers till det. Ti chipset ska det vara det står på asken om inte annat.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, klantig som man är efter sömnbrist dekadentus råkar jag formatera om hela disken, när jag ska flasha ett usb-minne och installera om windows. Allting jag äger är borta. Skön start på helgen! Nu är jag inne i windows 32-bitar och ska testa om det fungerar bättre, men det känns fan lika trasigt detta också. Kul! Älskar verkligen windows!

edit:

Funka ej.

Nu räcker det.

Kom och hämta datorn, du får den, och resten av min lön, och en elbas av märket Cort, mot en akustisk gitarr och ett par rena kalsonger. Bara PM:A! Mig. För jag har tröttnat på skiten. Edit: Ta mina digitala trummor också, skiter i dom.

Aldrig mer. Aldrig igen. Aldrig någonsin en dator. Dom ska tamefan dödas. Nu är det krig. Jag hatar allt. Allt digitalt ska brinna i helvetet.

Datorer är uppenbart skadliga för människan.

Det är uppenbart onda människor som skapar IT.

Bummer, dude 🙁 :( 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nej. Jag tog bort hela skiten, formatera den igen. Börjar om i ett nytt liv nu, mindes ändå den sista låten jag skrev i huvudet.

HAr testat med min polares PCI-E FW kort också, samma fel. Har nu byggt om hela burken med ett gammalt moderkort, tog typ 2 timmar. För att mötas av samma fel igen (också ett Nforce-kort), fyfan.... orkar inte... orkar bara inte haha.

det var rätt åt den där jävla disken btw!!!!!!!!!!

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Provade att ställa ned både grafikprestanda, och elsparprestanda, och fixa båda. Har inte Antivirus, och inte heller wlan...

funka ej... inget annat du gjorde?

(det är btw samma problem på 32-bitars och 64-bitars, med två olika moderkort, varav det ena är P5n32-SLI, och det andra P5n32-SLI PLUS - (byggde om hela datorn med ett annat moderkort)

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja, så härligt att återse sin gamla lillebror XP, som en gammal vän för en nörd som jag. Fyfan vad skönt. Nu jävlar är det krig!!!!!!! Windows XP versus the world. Let's do this shit. Tack alal!

kan också avslöja att windows xp har en lägre latens med dessa kretsar, musen känns snabbare, grafiken ritar upp sig själv några ms snabbare, upplevt samma saker på några andra datorer också. det är väl säkert gamla kretsar, men jag vet inte. Microsoft är så giriga att dom har hål i deras egna plånböcker.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

BurninSven är så jäkla GO att han skickar mig hans FW-kort helt GRATIS!

That's fucking teamwork! 🙂 Ville bara säga det. Och att jag numera ska köra dual-boot.

1. Windows XP, musik.

2. Windows 7, jobb, surf.

Detta bör fungera tillsvidare.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...