Jump to content
Annons

Apogee One - Bypassa preamp


mietek

Recommended Posts

Annons

Det är väl en av de saker som Apogee har kritiserats för; att ljudet alltid går genom preampen och pad:as ner till micnivå, för att sedan förstärkas upp till samma nivå igen genom preampen, istället för att gå förbi preampen i sådana lägen. En lösning som förmodligen gör att det blir lättare att hålla ner priset, men som gör att man riskerar få onödigt mycket brus med linesignaler.

FreudianSlip: I FF800 är det samma preamp som används för mick och line, men man ställer gain efter vad som behövs - alltså ingen pad som sänker insignalen för att preampen sedan ska förstärka upp till samma nivå som den var från början - så det är en bättre lösning.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det även så med Duet Claes?

Vet inte - och jag hittar inget blockschema på den, men både One och den gamla Duet-versionen har den lösningen enligt vad jag har läst mig till. Förhoppningsvis har de lyssnat på kritiken från användarna när de gjorde Duet 2...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade ett inlägg från en Apogee-anställd nyss, då sades det att preamp GAIN bypassas. Men antar att det inte innebär att själva preampsektionen bypassas. Fast är det egentligen så konstigt då, kan tänka mig att det blir samma sak med mitt Delta 1010 också?

Huvudsaken är väl att man överhuvudtaget kan välja line-nivå..

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...