Jump to content
Annons

99% REA på Crysonic


saverman

Recommended Posts

Annons

Samma här, aldrig hört talats om dem. Det som sägs efter lite läsning är att deras support är hemsk men att deras bundlar är ruggigt prisvärda.

Jag beställer och testar! Är de inget att ha så är det ingen jättesumma att gnälla över men är de bra så blir jag galet lycklig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får du återkomma med en snabbrecension, hr Saverman:) . Vad jag främst blir nyfiken på är deras masterlimiter. Om den är brabra så kanske det är värt besväret.

Men fan... när man skriver "Unmatched Sound with a Gorgeous Interface" så kan jag inte låta bli att bli skeptisk.

Nog orerat.

/B

Link to comment
Dela på andra sajter

Får se hur snabb den blir med en två veckor gammal son som tar upp tid men jag ska försöka hinna med det under morgondagen.

Du har ju hela helgen på dig!

😉

Allvarligt, vore kul om du kunde göra en liten recension innan "fredagen den 25 januari".

Link to comment
Dela på andra sajter

Får se hur snabb den blir med en två veckor gammal son som tar upp tid men jag ska försöka hinna med det under morgondagen.

Fan fan. Jag slog till och beställde. Sitter ändå med en förkylning, så jag kan ju försöka inbilla mig att jag just tjänat 10000 kr 😳 .

...men jag börjar förstå kritiken mot supporten, bra att man var lite förvarnad. Maken till seghet och primitiv/dålig registreringsrutin var det ett tag sen man såg. Jag beställde alltså igår kväll ungefär kl. 19, och har ännu inte fått igång pluggarna. Eller jo, några pluggar i paketet kräver inte registrering, så de funkar.

Hur går det för dig, Saverman?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan fan. Jag slog till och beställde. Sitter ändå med en förkylning, så jag kan ju försöka inbilla mig att jag just tjänat 10000 kr 😳 .

...men jag börjar förstå kritiken mot supporten, bra att man var lite förvarnad. Maken till seghet och primitiv/dålig registreringsrutin var det ett tag sen man såg. Jag beställde alltså igår kväll ungefär kl. 19, och har ännu inte fått igång pluggarna. Eller jo, några pluggar i paketet kräver inte registrering, så de funkar.

Hur går det för dig, Saverman?

Jag följde en amerikansk polare som hoppade på det i natt och han fick inte ens installationsfilerna. Lika tyst från supporten där. Får du någon sorts licensbevis eller serienummer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följde en amerikansk polare som hoppade på det i natt och han fick inte ens installationsfilerna. Lika tyst från supporten där. Får du någon sorts licensbevis eller serienummer?

Såhär:

Jag beställde/betalade kl. 19 igår kväll. Kl. 04 i morse kom epost med länkar till installationsfilerna (enkla zip-filer med .dll-er). Dessa installerade jag strax före kl. 09.

Första gången jag öppnar pluggen (pluggarna) får jag upp en "Activation-dialog", med ett registreringsnummer, som jag manuellt skall mejla till Crysonic, för att sedan få tillbaka en mejlad "Activation Code". Denna Activation Code har jag inte fått ännu.

Jag gissar att grabbarna (herr Cryso Nic själv med följe) sitter och besvarar allting manuellt och att de ligger och sover eller har tagit helgledigt.

crap.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Deras support har väl alltid varit usel. Det är de ökända för. Sen drar deras pluggar gott om cpu. Ja om de inte nu har gjort nåt åt det men förut drog de som bara fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom tillbaka med en review när ni fått skiten att fungera 🙂 Kan ju vara värt dem (ca) 300kr om de nu är riktigt riktigt bra och användbart 🙂

Snarare ca 200 faktiskt... om man har en egen snålgräns för vad "gratis" betyder ... Det har jag 😛

Visst, återkommer med review. Om/när jag nu får igång dem ...

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med aktiveringar via e-mail är ju t.o.m. långt värre än iLok.

Registreringsnummer/aktiveringskod baseras på din datorhårdvara, så vad händer den dag då du byter till en ny dator? Omregistrering - och då får vi väl bara hoppas att herr Crysonic fortfarande är i branschen och svarar på mail.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med aktiveringar via e-mail är ju t.o.m. långt värre än iLok.

Registreringsnummer/aktiveringskod baseras på din datorhårdvara, så vad händer den dag då du byter till en ny dator? Omregistrering - och då får vi väl bara hoppas att herr Crysonic fortfarande är i branschen och svarar på mail.

Va ! Det går väl och skriva in den aktiveringskod som man en gång fått. dvs i den nya datorn då.

Eller går inte detta då man bytar dator ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Va ! Det går väl och skriva in den aktiveringskod som man en gång fått. dvs i den nya datorn då.

Eller går inte detta då man bytar dator ?

Nix!

Alla challenge/response baseras på din nuvarande datorkonfiguration, så om du byter dator eller vissa av komponenterna i datorn, så behöver du göra en ny aktivering. Det är just därför jag avskyr sådant och tveklöst föredrar den otroligt mycket smidigare hanteringen med iLok/eLicenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix!

Alla challenge/response baseras på din nuvarande datorkonfiguration, så om du byter dator eller vissa av komponenterna i datorn, så behöver du göra en ny aktivering. Det är just därför jag avskyr sådant och tveklöst föredrar den otroligt mycket smidigare hanteringen med iLok/eLicenser.

Ok då förstår jag ! Det är som med windows 7 dvs 1 dator/moderkort går den sönder har man ett jävla problem.

Fast 300 spänn är inte så mycket att gnälla över.

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Inga stora pengar; å andra sidan kan man få dyra stenar att låta billigt om man påstår att de är ännu dyrare från början 🙂

Blev sugen på att prova, men är det bara till Mac?

Edit:

Såg nu att de verkar finnas till PC också 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...