Jump to content
Annons

Vyssanlull


tordA

Recommended Posts

My god!.. Hmm. En medeltida stämning.. Nån har gjort mjöd på flugsvamp (dopade musiker).. Oj..Kul kul.. Stilbildande på nåt sätt ju.. 😠

Ha en trevlig oboebrännarafton nu! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 år senare...

My god! The horror! 😆

Vilket är det rätta namnet på den egentligen? Ibland hör man Vyssan lull och ibland Byssan lull. 😛 Båda ger många träffar på google. Med liten fördel för Vyssan för att det finns en spälsängsmodell som heter så. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

My god! The horror! 🥰

Vilket är det rätta namnet på den egentligen? Ibland hör man Vyssan lull och ibland Byssan lull. 😏 Båda ger många träffar på google. Med liten fördel för Vyssan för att det finns en spälsängsmodell som heter så. 🥰

Med största sannolikhet heter det Vyssan (eller vyssjan) Lull, där Vyssja kommer från svenskan och Lull kommer från engelskan, båda med betydelsen "få att sova".

Byssa är köket på ett fartyg. Kan även vara Börs eller Bössa.

Redigerat av Kornsan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
  • 1 år senare...
Nu får ni andra berätta!

Tycker det här tydligt visar att allt inte var bättre förr och att ett forum med enbart veteraner skulle bli riktigt vrickat.

När jag öppnade filen var den redan bortom räddning. Jag grät en skvätt (minns inte om det vara av glädje eller sorg) och lade sedan på timpanis och en och annan fågel (vill jag minnas).

Skickade den sedan vidare utan att vända mig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...