Jump to content
Annons

Det är jag som är Strängen


Strängen (oregistrerad)

Recommended Posts

Strängen (oregistrerad)

Hej Alla

Jag har precis gått med i detta forum, så här är en kort presentation.

Jag var tonåring på sjuttiotalet, och där sattes fröet till min musiksmak vilket är samma idag, många många år senare. (Stones, Hendrix, Ufo, Mothers Finest, Led Zepp...ja, ni förstår) Jag tycker mycket illa om opera och dansbandsmusik. (Ohh, så skönt att säga det)

Jag har en amatörstudio mitt i skåne och där repar också ett band där jag spelar bas. Jag spelar också trummor sen några år, och gitarr har jag spelat i många år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du fuzzpedal? Det ska man ha.

Strängen; lyssna inte på Nilsson. Han tillhör en den förlorade generationen som fortfarande tror att fuzz är ball, bär uttrycksfulla hawaii-skjortor och har "Fler rullbandare åt folket" tatuerat på ett onämnbart ställe... 😉😛

Vi andra vet att det är overdrive som teh greij 🙂

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan och välkommen. Jag kan inte påstå att jag heller lyssnar på opera (eller på dansband). Men är inte opera och hårdrock rätt likt ibland om man skulle slänga in några gitarrdistmattor över ylandet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan och välkommen. Jag kan inte påstå att jag heller lyssnar på opera (eller på dansband). Men är inte opera och hårdrock rätt likt ibland om man skulle slänga in några gitarrdistmattor över ylandet?

Man kan ju vända på det också och säga att att man kan slänga in några arior, stråkmattor för att slippa det andra ylandet 😉

Såatteeee...

Läggdags 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen...och då menar jag till att du har bytt till rätt instrument!

Enda pedal du behöver är kaggepedalen för Bonham trioler...skit i gitarrmupparna!

Här en varningslista:

Nilsson

therocker

Hellpig

Slejnard

Bluesboy

Vallhagen

...och lite välkommen till forumet också då! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Strängen (oregistrerad)

Tjena

Hur presenterar du dig internationellt?

"The String"?

Välkommen! Ser fram emot att höra något alster i framtiden.

/R

Tack

"Hello, my name is Stringtrigger" 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...