Jump to content
Annons

Kärleksgnabb v. 2


Martin

Recommended Posts

Annons

Nu tycker jag att joachime och Micke H kan lämna Martin ifred och återgå till att göra lite musik eller baka lussekattter eller vänta på tomten. Det blir faktiskt inga klappar om man inte är snäll.

Bodhi lär ha blockat mig, men man kan bara konstatera att allt Joachime och Micke H har skrivit utgår från vad Martin faktiskt har skrivit. Vad Martin själv inspireras av är inte lätt att veta.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nix. Syftade på allt, allt som lever, andas, rör sig, allt som är viktigt för oss som människor, allt som behöver föras fram i ljuset och pratas om. Varför undviker vi det. Varför kan vi inte bara kasta iväg hatet för en kväll, och rocka?

varför är vi så rädda att möta det som skrämmer oss, varför lever så få, på så lite, varför nöjer vi oss med det näst bästa, när vi kan få det bästa?

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Nix. Syftade på allt, allt som lever, andas, rör sig, allt som är viktigt för oss som människor, allt som behöver föras fram i ljuset och pratas om. Varför undviker vi det. Varför kan vi inte bara kasta iväg hatet för en kväll, och rocka?

varför är vi så rädda att möta det som skrämmer oss, varför lever så få, på så lite, varför nöjer vi oss med det näst bästa, när vi kan få det bästa?

Jag är inte rädd för nåt viktigt, och jag har inget hat jag behöver kasta. Och snart ska jag iväg och rocka arslet av ett raggargäng. Du är en bra pojk Martin som har det jobbigt. Men det blir ju inte bättre för att du tror dig veta att alla andra är fyllda av hat och vete fan allt. Jag tex, är ständigt förälskad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag har det inte jobbigt. Och jag är ingen bra pojk längre. är ett odjur, för ni gör mig till det. Jag tror mig inte veta ett jävla skit, jag besvarar bara angreppen som görs på mig som människa. Du verkar ständigt förblindad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han var inte ett dugg vänlig mot mig. Jag blev djupt sårad. Om han är snäll mot dig, skicka en bukett, men inte från mig.

Håll dig nykter ett år och läs den här tråden igen, då kommer du att se allt annorlunda. Ingen är egentligen mot dig, allra minst Joachime. Men man måste ju få ifrågasätta saker o ting. Annars blir det ju ingen tråd alls.

Sköt om dig, ta en dag i taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll dig nykter ett år och läs den här tråden igen, då kommer du att se allt annorlunda. Ingen är egentligen mot dig, allra minst Joachime. Men man måste ju få ifrågasätta saker o ting. Annars blir det ju ingen tråd alls.

Sköt om dig, ta en dag i taget.

Jag ska hålla mig nykter 10 år för dig. Och sedan ska jag läsa den här tråden igen, och jag kommer se det exakt som jag gör det i detta ögonblick. Ingen är egentligen emot mig, för ni mobbar mig. Allra mest du.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska hålla mig nykter 10 år för dig. Och sedan ska jag läsa den här tråden igen, och jag kommer se det exakt som jag gör det i detta ögonblick. Ingen är egentligen emot mig, för ni mobbar mig. Allra mest du.

Orättvist! Jag är den som verkligen håller på dig. Andra här trivs verkligen med att sparka på den som redan ligger.

Hur kan du tycka att jag mobbar dig? Det gör jag inte.... Och det gör mig inget om du skäller ut mig heller, jag vet hur livet kan vara. Det är bra att skrika ut sin blues.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har hört att för lite uppmärksamhet i treårsåldern skapar sånt här.

Här har vi en som verkligen gillar att sparka på den som ligger ner och har det svårt. Nästan jag så önskar dig att du hamnar i en riktig livskris själv och nån beter sig lika hånfullt mot dig då.

Fast bara nästan, det önskar jag inte ens Sadam.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen var det du uttryckte att du undrade hur Joakim hade tagit vårt gräl, att du brydde dig om honom, jag tänkte också på honom, för jag vet att jag kan vara ganska jobbig att bråka med. Men i stället för att lägga skulden på mig för att jag försvara mig, borde du påminna dig själv att det var han som angrep mig två gånger, och jag tyckte det gjorde för ont den sista gången, så jag försvara mig. Vilket inte är emot nån som helst lag, varken här eller på stan. I stället för att försöka minska det negativa som uppstått borde du göra en positiv handling, maila joakim och fråga om han blev ledsen. Det skulle jag gjort, om det inte var så att vi precis fajtades...

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi en som verkligen gillar att sparka på den som ligger ner och har det svårt. Nästan jag så önskar dig att du hamnar i en riktig livskris själv och nån beter sig lika hånfullt mot dig då.

Fast bara nästan, det önskar jag inte ens Sadam.

Ja, den här tråden tar verkligen fram det bästa ur folk. Jag sparkar bara på folk som förtjänar det.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi en som verkligen gillar att sparka på den som ligger ner och har det svårt. Nästan jag så önskar dig att du hamnar i en riktig livskris själv och nån beter sig lika hånfullt mot dig då.

Fast bara nästan, det önskar jag inte ens Sadam.

Du vet inget om hur mitt liv har varit så knäpp igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ö

Du vet inget om hur mitt liv har varit så knäpp igen.

Har jag inte påstått heller. Det enda jag vet om dig är att du är duktig på att häva ur dig taskigheter. Att det har sin förklaring nånstans förstår jag också. Och som du kanske såg så önskar jag inte heller dig nåt illa. Jag önskar er alla gott. Ni kan få skälla på mig allihop, jag gillar er ändå.

Och Martin... Lägga skulden på? Jag lägger inte nån skuld alls på nån enda en. Du är en bra pojk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tack då. Men han kunde inte förstå att jag skämdes över det jag gjorde, och att jag tog mitt ansvar och gick vidare. Fast jag förklarade det för honom. Då blev jag helt enkelt väldigt ledsen, för en del av mig insåg att han inte var arg på min handling, utan arg på min person, det jag är. Och jag blev väldigt ledsen för det och försvarade mig. Du skulle göra exakt samma sak för din familj, eller dig själv om nån gjorde så mot dig. Det hör till våra instinkter som djur att överleva, och jag förstår att många här vill se mig dödad, eller i alla fall skadad på något sätt. Jag förstår det, jag har aldrig varit omtyckt av nån. Jag är väldigt annorlunda och passar inte in här, och jag vet det. Men jag gör mitt bästa för att lära mig leva här på jorden, och vara här. Jag förstår att joakim inte alls är nån ond människa, han verkar vara en jäkligt trevlig kille, men det han gjorde mot mig var FEL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Martin:

"jag förstår att många här vill se mig dödad, eller i alla fall skadad på något sätt."

är det där på allvar borde du nog be om att få bli inlagd nånstans. Har du ingen bror eller syrra som du kan vara hos en stund?

Och ni andra som hackar på Martin, har ni inte tänkt på att han kanske mår så här j-a taskigt på riktigt? Allt är inte på skämt på nätet... Jag skulle inte vara stolt alls om jag sparkade på nån som låg. Men somliga gör ju det, sån är världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ö

Har jag inte påstått heller. Det enda jag vet om dig är att du är duktig på att häva ur dig taskigheter. Att det har sin förklaring nånstans förstår jag också. Och som du kanske såg så önskar jag inte heller dig nåt illa. Jag önskar er alla gott. Ni kan få skälla på mig allihop, jag gillar er ändå.

Och Martin... Lägga skulden på? Jag lägger inte nån skuld alls på nån enda en. Du är en bra pojk...

Och du kör med dina spydigheter, vilket framgår av det citerade inlägget.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Puh... man drar sig för att skriva något mer här... Martin, jag fattar att du tog åt dig av vad Micke H och joachime skrev, men in all fairness så släpper du inte heller saker så lätt när det väl drar igång och svarar ibland tillbaka hundrafalt. Man kan inte vinna en argumentation på nätet... det spårar bara ur ännu mer och i de flesta fall är det bästa att bara lämna det.

Den här tråden är en medlemspresentation från Baroness och hade jag varit henne hade jag aldrig satt min fot mer på det här forumet efter att ha läst den här tråden. Varför inte bara tagga ner allihop och lämna ämnet? Jag garanterar att om tre dagar minns ni inte ens vad konflikten handlade om, bara att det var en massa onödigt tjafs och inget vettigt överhuvudtaget kom ut ur det.

Ok?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar: Det är ok. Jag är sån här. Men två polare ska komma hit och titta till mig snart, vi ska käka lite. Tack för din omtanke annars... CU man.

Exakt Bodhi, det är det jag försökt säga i flera dagar. Jag är inte på något sätt stolt över det jag gjorde mot Joakim, det blev blodigt. Men jag kände mig pressad och rädd. Edit: Jag antar att han fick ta lite av all annan skit som folk kastat mot mig. Om du hör det här joakim, hoppas du mår bra.

Allt jag vill är att det här ska gå över, och skriva klart låten till Emma. Och att vi alla kan vara tillsammans och sluta bråka.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...