Jump to content
Annons

Broder Daniel - Demokassett(er)?


Cujo

Recommended Posts

Hej, kära Studio-medlemmar!

Det är så att jag under väldigt lång tid sökt efter tidiga demos med bandet Broder Daniel. Tyvärr har sökandet varit helt utan något resultat. Men efter att jag hört historierna om att det ska finnas inspelningar på tyska och någon inspelning som ska heta någonting med "Electro" så känner jag att det inte är värt att ge upp riktigt än.

Vilket är orsaken till att jag registrerade mig på det här forumet som ju är för inspelningar. Jag vet att det är ett långskott men kanske ger det något resultat? Så om någon mot förmodan på det här forumet sitter på någon demokassett med Broder Daniel eller något annat BD relaterat så skulle jag vara väldigt tacksam om den hörde av sig. Tack på förhand! 🙂

Redigerat av Cujo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fy broder daniel är typ världens sämsta band, varför i hela friden vill du då lyssna på nåt som är ännu sämre som dom gjort?

Hur i hela fridens namn är din fråga relevant i detta sammanhang?

Cujo frågade inte vad vi tyckte om Broder Daniel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här tror jag att folk hade reagerat olika beroende på om det gällde Broder Daniel eller några andra lika creddiga artister, exempelvis Håkan Hellström, Bob Dylan, Jeff Buckley, Peter, Bjorn & John, Robyn, Amanda Jensen eller The Hives

eller

om det gällde mindre creddiga artister, som Basshunter, E-Type, Eric Saade, Scooter, The Ark eller Roxette.

Hade det varit en artist ur den senare kategorin som efterfrågats hade BHR genast fått medhåll av flera stycken, det kan jag slå mig i backen på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit kul att höra tidig BD på tyska, dock har jag inte hört talas om dessa två... Finns ju rätt många demoversioner av deras låtar på Spotify men det du söker kanske tillhör ännu tidigare inspelningar?

Skulle jag råka stöta på någon av dessa hojtar jag så klart till! 🙂

Mvh Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ett fritt land så jag får säga vad jag vill,, sedan tycker jag faktiskt att mitt svar var relevant då jag menar att han inte borde slösa sin energi på att leta efter nåt så värdelöst som broder daniels demo kassetter..

BTW välkommen till forumet Cujo!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

ge honom ett tips i stället då! hjälp dina stackars medmänniskor till frihet !

Mitt tips till dej Cujo är att skita i BD förbannade demo (kass)etter och gör egen musik istället. Jag tror på dej ,,du är så mycket bättre än BD. lycka till i livet min vän!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer mitt bidrag till TS:

http://www.youtube.com/watch?v=hi1hqlUhoCQ&feature=related

Om du kollar noga kan du se att det är Henrik Berggren i mitten vid 0.25.

Man kan även se en ung Håkan Hellström (4:e från höger) klappa frenetiskt vid 3.16, överväldigad av framträdandet. (det här var innan han fick sparken från BD och börja röka Gula Blend.)

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

det är ett fritt land så jag får säga vad jag vill,, sedan tycker jag faktiskt att mitt svar var relevant då jag menar att han inte borde slösa sin energi på att leta efter nåt så värdelöst som broder daniels demo kassetter..

BTW välkommen till forumet Cujo!

Jomen tjenare.

Jag gillar inte heller BD speciellt mycket, men om man tänker lite längre än näsan räcker så finns det något som heter smaksak. Om killen/tjejen letar efter något med BD, och du nu har en sån guldsmak, så kan du väl fokusera på att lyssna på dina gamla låtar istället för att dissa någon som funnit något han/hon gillar?

.. jag erkänner härmed att jag retas med hårdrockare här på forumet ibland, men de är väldigt representerade här, finner styrka i sitt musikkall och kan ignorera en liten fjants disserier 😛 .. men här har vi något underrepresenterat och nytt. Kom inte och dissa det direkt.

Välkommen Cujo 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen tjenare.

Jag gillar inte heller BD speciellt mycket, men om man tänker lite längre än näsan räcker så finns det något som heter smaksak. Om killen/tjejen letar efter något med BD, och du nu har en sån guldsmak, så kan du väl fokusera på att lyssna på dina gamla låtar istället för att dissa någon som funnit något han/hon gillar?

.. jag erkänner härmed att jag retas med hårdrockare här på forumet ibland, men de är väldigt representerade här, finner styrka i sitt musikkall och kan ignorera en liten fjants disserier 😛 .. men här har vi något underrepresenterat och nytt. Kom inte och dissa det direkt.

Välkommen Cujo 🙂

BD är det mest äkta och mest berörande inom svensk indie/gråtpop någonsin. Men tycker jag dom spelar bra? Nä - verkligen inte. Men det har inte med saken och göra. Deras musik berör. I positiv bemärkelse för mig. Genier skulle jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baroness (oregistrerad)

En av mina storebrorsor spelade in en bootleg med dom när dom spelade på hultsfred (tror jag) 94 eller nåt sånt. Det låter sådär 😛 jag har för mig att dom spelar nån låt om Luke Skywalker 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Just den låten handlar om Håkan Hellström, när han skulle köpa sin första gitarr på Bengans i Göteborg. Stackarn hade alltså gått helt fel, och leta efter musikinstrument i skivaffärn. Det sluta med att han fick åka hem i en taxi som flög.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

BD är det mest äkta och mest berörande inom svensk indie/gråtpop någonsin. Men tycker jag dom spelar bra? Nä - verkligen inte. Men det har inte med saken och göra. Deras musik berör. I positiv bemärkelse för mig. Genier skulle jag säga.

dom och dom... Teo Jensen är en riktig tokrunkare på gitarr som skulle få de flesta forum.studio.se-gubbar att trilla av stolen. även om detta givetvis medvetet tonades ner i BD.. Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

dom och dom... Teo Jensen är en riktig tokrunkare på gitarr som skulle få de flesta forum.studio.se-gubbar att trilla av stolen. även om detta givetvis medvetet tonades ner i BD..

ja just ja. Han e bra duktig. Såg nåt inslag på tv från när han var runt 14-15 och spela klassisk gitarr. En riktig jäkel på det.

Hela grejen var väl att det, just som du säger, skulle tonas ner. Inte snyggt att lira för polerat =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så att jag under väldigt lång tid sökt efter tidiga demos med bandet Broder Daniel.
Då förutsätter vi att du redan har den här skivan och är ute efter mer?

1202724-broder-daniel-the-demos-1989-1997.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det inte att maila killen med stjärnor under ögonen då? Kan ju inte vara så svår att hitta...

Annars så genomsyras denna tråden (precis som dom flesta här) av den svenska avundsjukan över dom som har klarat sig bättre än dom själva. Men men det gäller att ta det för vad det är....

Välkommen iallafall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...