Jump to content
Annons

E-types sång, vad pysslar han med?


Procedomani2

Recommended Posts

Hade en tillställning igår och iom E-types medverkan i Så mycket bättre, så skulle han såklart Spotifyas.

Då reagerade jag på hans sångröst, eller vad man nu kan kalla det. Låter typ mumligt i en kaffeburk.....?!?!?!

Vad gör han med rösten? Vad kör han den igenom? Någon effektburk/plugg borde det ju vara som gör att det låter så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Hade en tillställning igår och iom E-types medverkan i Så mycket bättre, så skulle han såklart Spotifyas.

Då reagerade jag på hans sångröst, eller vad man nu kan kalla det. Låter typ mumligt i en kaffeburk.....?!?!?!

Vad gör han med rösten? Vad kör han den igenom? Någon effektburk/plugg borde det ju vara som gör att det låter så.

Nä den krassa verkligheten är att han bara låter så.....illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Autotune kom 1997, E-Types första skiva kom 1994, med andra ord är det knappast Autotune som skapat hans sound. Jag har läst någonstans hur han skapar det där soundet, jag har för mig att det helt enkelt är en chorus-effekt kombinerat med flera dubbar (och massor med EQ, förstås).

Link to comment
Dela på andra sajter

Baroness (oregistrerad)

Jag kommer ihåg E-type från lågstadiediscot, men är det verkligen någon som lyssnar på han idag? Jag förstår inte varför han ska vara med i det där programmet.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg E-type live för några år sedan. Första och sista gången hoppas jag.

Men faktum är att han har någon sjuk sångteknik som gör att han låter så helt enkelt.

Han orkade inte sjunga på det sättet hela tiden och när han blev trött i musklerna började han sjunga vanligt, fulare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg E-type från lågstadiediscot, men är det verkligen någon som lyssnar på han idag? Jag förstår inte varför han ska vara med i det där programmet.. 😛

Lågstadiet? Då var inte E-type född! Då dansade vi till Funny Funny med Sweet, vill minnas att Demis Roussos "Goodbye my love goodbye" också var ganska poppis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså då bah!... Jag skulle typ inte efterlikna hans sångröst.... Eller hans musik...

Blev bara nyfiken. Jo det är ju nån form av pratsång men det känns som det passerar någonting på vägen. Och jag tror inte heller att AT var uppfunnet då.

Hursomhaver så fick det iallafall igång tjejerna på tillställningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag förstår inte varför någon av dom skall vara med i det där programmet???

För att andra tacka nej? Tomas Ledin och han är lika usla. Laleh, vem är hon? Hade aldrig ens hört talas om henne förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

parasiterande inställsamma amöbor allesammans...

Fan, nu tänker jag vara motvals: Laleh, Wiehe, Timbuktu och framförallt Eva Dahlgren är åtminstone trekvartsgudar i min bok, på det konstnärliga planet, på sina respektive vis. E-type må vara en discojöns, men hans version av Jag är Gud är lysande. Lena Ph är förstås helkass liksom Thomas Ledin, men 4 av 7 är inte så illa. Jag tittar väldigt lite på TV, men den här programserien följer jag med viss förtjusning.

Diehard: Kolla in Laleh, liksom på riktigt. Hon är en av de där få artisterna som är riktigt riktigt stor därför att hon är riktigt riktigt bra.

Hehe, det här är OT va?

tjing

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, nu tänker jag vara motvals: Laleh, Wiehe, Timbuktu och framförallt Eva Dahlgren är åtminstone trekvartsgudar i min bok, på det konstnärliga planet, på sina respektive vis. E-type må vara en discojöns, men hans version av Jag är Gud är lysande. Lena Ph är förstås helkass liksom Thomas Ledin, men 4 av 7 är inte så illa. Jag tittar väldigt lite på TV, men den här programserien följer jag med viss förtjusning.

Diehard: Kolla in Laleh, liksom på riktigt. Hon är en av de där få artisterna som är riktigt riktigt stor därför att hon är riktigt riktigt bra.

Hehe, det här är OT va?

tjing

Timbuktu och Dahlgren ok i min bok med = 2 av 7 som får stanna... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lelle Floris och Lelle DieSoft

Älskar "fan-vad-den-musikern-Är-usel-så-in-i-helvete-medan-min-skivsamling-Är-så-jÄvla-feeeet"-tugget...

Kan inte ni bara vÄlja ut era...sÄg 5...artister som ni skulle vilja se i ett sådant program?

Drake, gÄrna så gÄrna:

1.Miles Davis

2.Duke Ellington

3.Frank Zappa

4.Salvador Dali (han va en jÄvel på skinnbanjo)

5.Gene Krupa

ok dom va visst döda om du inte visste det...menar du Svenskar så vetefan men ok:

1.Erik Aschan-Zürcher

2.Basse Wickman

3.Emma HÄrdelin

4.bra tjej jag glömt namnet på...

5.Florian le Sage aka Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...