Jump to content
Annons

Bästa distpedalen för screamo/Hardcore (Attack Attack!, Asking Alexandria, A day to remember ect)


Terror

Recommended Posts

Hejsan gott folk!

Känner att de är dags att skaffa sig ett nytt gitarrljud nu när bandet snart ska börja spela in ny platta. Letar efter en gitarrpedal i prisklassen 1000-3500kr.

Ljudet jag är ute efter är gitarrljud likt band som

* Asking Alexandria

* Adept

* Bring me the horizon

* Bullet for my valentine

* Trivium

* A day to remember

* Devil wears prada

Jag har varken råd eller utrymme för en riktig stärkare, utan letar efter en pedal jag kan line-a direkt in i ljudkortet (eller eventuellt via en preamp). Har någon några idéer?

Dem jag har kollat på är Boss Metalcore och Electro Harmonix Metal Muff.

Vad säger ni?

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

En overdrivepedal och en Blackstar HT Dual funkar fint plus cabimpulser. Annars är en engl e530 ett bra val. Kostar lite mer men kan vara värt kika på. Men skippa distpedaler. De är överskattade.

Link to comment
Dela på andra sajter

En overdrivepedal och en Blackstar HT Dual funkar fint plus cabimpulser. Annars är en engl e530 ett bra val. Kostar lite mer men kan vara värt kika på. Men skippa distpedaler. De är överskattade.

engl e530 va typ exakt vad jag letade efter 🙂

Vad mer behöver jag komplitera? Fungerar den som ett ljudkort? ska jag line-a ut från den in i ljudkortet? behöver jag ha capimpulser till dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja cabimpulser behövs om det ska låta bättre. Det är bara köra in den i ditt ljudkort. Disten i den ska tydligen vara så tight att man inte behöver någon pedal. De bästa cabimpulserna är redwirez. Finns flera bra clip och med impulser på tuben. Kolla in mer där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Va, vänta, hold your horses! har du inte testat den? jag vart själv lite sugen ju.

Var på väg att köpa en men det blev en riktig stärkare istället, en Engl så klart. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Pallar den med en 4x12 då? Kikade på en annan top tidigare som inte klarade mer än 1x12. En mindre variant. Enligt dom själva. Har väl med watten att göra antar jag.

Redigerat av cRs
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...