Jump to content
Annons

En presentation av mig, kan man säga


littlemess

Recommended Posts

Hej!

Kan väl ge er en liten presentation 🙂

Jag är 19 år och jag precis gått ut på gymnasiet. Just nu så läser jag lite ämnen på Komvux, för att efteråt kunna söka vidare till högskola och så.

Jag är mycket musikintresserad. Gick estetiska programmet - musik. I årskurs 2 så hade vi en kurs som hette ljudproduktion, och det var så jag kom kontakt med ProTools. Och jag har helt fastnat, tycker det är jätteroligt! Vår lärare vi hade, har licenserat sig som en sådan som lär ut ProTools kurser, så jag har tagit två ProTools prov (grund för PT 8.0, och 9.0). Så jag kan egentligen bara grunderna, men för mig så räcker det så här långt (:

Eh.. ja. Jag sjunger. Har även spelat gitarr sen några år tillbaka (fast har typ fastnat, så kan inte utvecklas mer i det instrumentet tyvärr. Helt stopp ^^). Spelat lite piano ett år också. Ska lära mig spela det bättre sen när jag får mer tid (:

Jag bor ungefär hemma. har nyligen skafat ProTools här hemma, tillsammans med en mbox mini 3G. Eftersom det är så trångt och så, så spelar jag inte in så mycket, utan det får sätta igång med mer sen när jag flyttat.

En grej jag är stolt över, är att jag är en Neumann ägare. Har en Neumann KMS 105 mikrofon, som jag bara älskar. Vill inte skryta, men jag tycker den är jättebra, så är jätteglad att jag har den :3

Det är en kondensator mikrofon, vilket är bra för mig. Jag har använt den i livesammanhang i skolan och så, och nu när det inte är så mycket sådant, kan jag använda den till ProTools, vilket går jättebra (:

Det finns uppe videos på youtube med mitt ensembleband från gymnasiet, användaren där heter chicksofdaniel . 🙂 Vi var 5 sångerskor, så det är inte ofta vi har sololåtar, men några finns allt (: I maj hade vi vår sceniskt musikprojekt spelning, och den hade vi i Lysekil på ett ställe som heter Old House Inn. Så det är dem, plus de sist uppladdade videorna från sista ekvaem konserten, där vi spelade lite akustiskt.

Nu känner jag att jag inte håller mig så mycket till ämnet.. Och så skriver jag aaalldeles för mycket. Det ber jag om ursäkt för.

Kort och gott: Jag är 19 år, läser på komvux och håller på med ProTools.

Hej så länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul att läsa att du tycker det är kul. Jag började spela som liten pojk och gör det bara mer och mer vid 56 års ålder. Började med eget inspelningsjoxande för några år sen, även jag har en Neumann jag gärna skryter med en TLM102. Var rädd om din mick, låna inte ut den i ensember mm, tappar nån den i golvet kan den paja. Lätt hänt om det är många som vill ha den samtidigt.

Lycka till på den musikaliska färden. Det finns väl inget annat man kan hålla på med hela livet, om man jämför med tex skidåkning eller kickboxning, då står man på topp vid 25, sen är det kört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är så kanon nu jämfört med när jag började spela var att det går att spela in och få ut sin musik själv. De pryttlar jag har hemma idag, skulle man haft motsvarande resurser på tidigt 70-tal hade man nog fått hosta upp tio årslöner. Då var det helt omöjligt att göra en skiva själv utan att anlita en studio, nu sitter det bara i envishet och tålamod att lära sig allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen, klart du kan utvecklas som gitarrist. när man spelat ett tag så händer det inte lika mycket som i början. Du kanske skulle gå nån kurs och få hjälp och tips av nån som kan.

annars är det väldigt utvecklande och framför allt kul att spela tillsammans med andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha där ser man. Det var ju en utförlig presentation av dig själv 🙂

Då får även jag sälla mig till skaran som bjuckar på ett "välkommen".

Hoppas att du ska trivas här.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...