Jump to content
Annons

Black Sabbath återförenas


ironman

Recommended Posts

Hårdrocksbandet Black Sabbath återförenas för att spela in ett studioalbum med originalsångaren Ozzy Osbourne. Nästa år kommer bandet att åka ut på världsturné, 🙂

Det har länge ryktats om en återförening, och vid fredagens presskonferens på Whiskey A-Go-Go i Los Angeles, där bandet spelade för första gången för 41 år sedan, blev nyheten bekräftad.

Albumet kommer att produceras av Rick Rubin och släpps troligen hösten 2012 av Vertigo/Universal. Det är första gången som gruppen spelar in ett album med Ozzy Osbourne sedan 1978.

Det legendariska brittiska hårdrocksbandet bildades redan 1968, och har sålt 15 miljoner album. Det består av sångaren Ozzy Osbourne, gitarristen Tony Iommi, basisten Geezer Butler, och trummisen Bill Ward.

Den 10 juni nästa år spelar bandet på Download music festival i Donington Park, Storbritannien.

http://www.expressen.se/noje/1.2619668/black-sabbath-aterforenas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Gillar original Sabbath jag med men....ett stort MEN, hur kul är det med alla dessa återföreningar med originalgubbar som ger ut mediokra plattor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar original Sabbath jag med men....ett stort MEN, hur kul är det med alla dessa återföreningar med originalgubbar som ger ut mediokra plattor?

Är det roligare med yngre gubbars plattor som är helt värdelösa kopior på det Sabbath gjorde 1970?

Det tråkiga är väl att det aldrig kommer att komma nåt som är så nytt som när Sabbath, Purple o Zeppelin kom. De här fyra har en magi tillsammans. Är Ozzy någorlunda oknarkad kan det väl bli skitbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är det roligare med yngre gubbars plattor som är helt värdelösa kopior på det Sabbath gjorde 1970?

Nä finns gott kloner och kopior är inget annat än bleka kopior av originalen. Inga såna band jag lyssnar på. Vill jag höra Sabbath, ja då vill jag ha originalet och inte sketen medioker kopia.

Det tråkiga är väl att det aldrig kommer att komma nåt som är så nytt som när Sabbath, Purple o Zeppelin kom. De här fyra har en magi tillsammans. kan det väl bli skitbra.

Nä kan aldrig bli detsamma igen. De lade grunden för något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tillhör den skara människor som tycker att kreativitet, skapande, musikalitet och nyskapande konstnärlighet inte har ett bäst före datum... Black Sabbath har säkert massor av kul att ge för de som gillar det.

.. men på nåt sätt känns det tråkigt att gamla rävar får större bandbredd på uppmärksamhetsscenen än nya fräscha band och artister..

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

.. men på nåt sätt känns det tråkigt att gamla rävar får större bandbredd på uppmärksamhetsscenen än nya fräscha band och artister..

Och vad menar du med det? Finns det inte tillräckligt med utrymme för nyare band? Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om. Men det är klart, läser man bara AB och Xpressen när det gäller musik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad menar du med det? Finns det inte tillräckligt med utrymme för nyare band? Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om. Men det är klart, läser man bara AB och Xpressen när det gäller musik...

Njae, om det hade funnits lika mycket utrymme hade det startats fler trådar med nyare band.

Epic fail, jag läser varken AB eller Xpressen. Speciellt inte när det gäller musik. Jag läser sällan press öht vad gäller musik.

Att du retar dig på mig vet jag redan, men du måste väl hålla med om att gamla band får större uppmärksamhet än nya band?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade helst sett Martin Birch göra jobbet. Men snubben har ju lagt av!

Och jag hade hellre sett Tony Visconti på den pallen ;-)

Rubin...vetefasen maybe maybe not men jag tror han e för hypad kvasigurun...

Tony Iommi är väl en så sjuk pedant han med att han inte släpper ifrån sig nåt dåligt. Är alla fyra med så kan det egentligen bara bli bra.

Herr Iommi har släppt ifrån sig osedvaligt mycket skit i alla dessa efterkonstelllationer...han i sig är ingen garanti för kvalitét på något sätt!

(är det en bira du har i handen?)

Det kan bli bra! Men kan bli uselt också. Blir i vilket fall spännande att höra.

Hade stora förväntningar när original-KISS gjorde en återföreningsplatta -98 men den blev sisådär, inte bra.

Nämn inte det usla skitbandet, dom hade sin publik sina albumsales osv men var inte alls i samma liga utan ett jävla PISS-band för tonårsbrudar och grabbar som inte fattar musik...

Utöver det 3 giganterna som plöjde upp fårorna så finns ju en massa bra band i samma anda, här ett par tips:

Captain Beyond (Rod Evans på sång kom fr. Deep Purple MkI, de övriga fr. Iron Butterfly)

Lucifer's Friend

m.fl. kolla youtube, sen har vi ju hela psyche-prog dimensionen som startade i samma veva med många bra band runt om i Europa***

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Iommi har släppt ifrån sig osedvaligt mycket skit i alla dessa efterkonstelllationer...han i sig är ingen garanti för kvalitét på något sätt!

(är det en bira du har i handen?)

Det måste ha varit rejält frusterande för de andra att Ozzy var (är?) så nersupen, nerknarkad och vansinnig som han han varit. Har ni läst Ozzys bok? Bland det bästa jag läst för övrigt. De tre övriga i Sabbath måste ju alla ha fattat att de aldrig skulle kunna göra nåt lika bra om inte alla fyra var med. Med Ozzy vid micken fast utan rätt trummis eller basist skulle inte bli bra det heller. Nu finns det ju den förutsättningen i alla fall.

Minns jag rätt var det en Indian Tonic flaska med en viss del Bombay Saphire Gin iblandat på förra avatarbilden. Nu har jag en specialombyggd telecaster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det är samma bok som min f.d. granne och vän fr UK har berättat om nyligen där det står hur dom tvingade Ozzy att gå med i Sabbath under hot om spö utanför hans hus då han vägrade...Tony var ju en mobbare under skoltiden så det har nog satt sina spår, kluvet för den känslige Ozzy på flera sätt och dom var lika goda kålsupare allihop, Bill Ward hamnade ju på hispan för fan pga ett stort blandmissbruk å för mycke kola...vissa pallar andra inte...nya avataren bättre än förra du som är så frenetiskt anti droger, vad kallar du boozereklam som din förra bild för då??? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Njae, om det hade funnits lika mycket utrymme hade det startats fler trådar med nyare band.

Epic fail, jag läser varken AB eller Xpressen. Speciellt inte när det gäller musik. Jag läser sällan press öht vad gäller musik.

Att du retar dig på mig vet jag redan, men du måste väl hålla med om att gamla band får större uppmärksamhet än nya band?

Var du får det ifrån att jag retar mig på dig får stå för dig. Jag slösar ingen energi på att reta mig upp på någon på nätet. Det är väl självklart att någon som hållit på länge får mer uppmärksamhet än någon ny. Så har det alltid varit. Spelar ingen roll om det är musik eller vad som helst. Men det finns gott musiktidningar som har sin genre och ger nyare band uppmärksamhet. Och apropå trådar så startas det inte så många trådar här om olika band överhuvudtaget. Det är ju inte genre-fan-forum det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Undrar om det är samma bok som min f.d. granne och vän fr UK har berättat om nyligen där det står hur dom tvingade Ozzy att gå med i Sabbath under hot om spö utanför hans hus då han vägrade...

Nej det var Ozzy som sökte band och annonserade och Tony ville väl första skita i honom. Han hade ju mobbat Ozzy tidigare i plugget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det är samma bok som min f.d. granne och vän fr UK har berättat om nyligen där det står hur dom tvingade Ozzy att gå med i Sabbath under hot om spö utanför hans hus då han vägrade...Tony var ju en mobbare under skoltiden så det har nog satt sina spår, kluvet för den känslige Ozzy på flera sätt och dom var lika goda kålsupare allihop, Bill Ward hamnade ju på hispan för fan pga ett stort blandmissbruk å för mycke kola...vissa pallar andra inte...nya avataren bättre än förra du som är så frenetiskt anti droger, vad kallar du boozereklam som din förra bild för då??? 😛

Njae, i min bok så satte ozzy upp en lapp om erfaren sångare med eget pa, inget va sant. Tony och geezer (tror jag det var) gick hem till honom och när tony fick se att det var Ozzy höll han på att vända i dörren men han fick ändå en chans.

Som sagt en jäkligt bra bok!!

Edit: diehard hann före...

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Boozereklam... Ja va fan. Nog har jag supit en del på helger osv i mina dar. Nåt annat existerade inte i det här industrisamhället där jag växte upp. Nu har jag ledsnat helt på det, tycker inte ens om att ta en starköl till maten, öl som jag älskade förr. Vet inte varför heller. Troligen tycker jag att jag vill lägga tiden på annat, musiken först o främst. Det är så j-a roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan säga att Ozzy Osbourne, Tony Iommi, Geezer Butler och Bill Ward hade en miljard skäl att slå sina påsar ihop igen.

En miljard är nämligen vad hårdrocksbandet förväntas tjäna på sin comebackturné nästa år, skriver musiksajten NME.

Det hade länge ryktats om en återförening när bandet, vid en presskonferens under fredagen, bekräftade nyheten. Till nästa höst planerar Black Sabbath ett helt nytt album. Sju-åtta låtar ligger redan färdiga.

Bandets basist, Geezer Butler, har sagt att de nya låtarna "låter som gamla Sabbath".

- Det är helt brilliant, säger Butler.

http://www.expressen.se/noje/1.2621170/black-sabbath-tjanar-en-miljard-pa-aterforeningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 25 maj spelar Black Sabbath på Stockholms stadion och den 2 juni intar kvartetten Malmö Stadion.

Biljetterna släpps torsdagen 24 november klockan 09:00.

Hoppas man lyckas få tag på billjetter till malmö stadion.

🙂 :) 🙂 :) 🙂 :) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...