Jump to content
Annons

Cubase SX3 på Windows 7, någon som provat?


JJRockford

Recommended Posts

Tänkte köpa en liten laptop (10-12") att ha med i replokalen för att spela in rep, digitaltrummor via midi och sånt. Inga krävande arbetsuppgifter m a o.

Men går det att köra Cubase SX3 på Windows 7, om man väljer en 32 bitars variant? Hade varit skönt att kunna flytta projekten fritt mellan datorerna, utan att behöva uppdatera på min stationära dator här hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena! Håller med föregående svar. Det går bra att köra Cubase 32 under Windows 7-miljö!! Dock när det gäller "pluggar" kan det uppstå problem. Vissa går bra...andra funkar inte!

Har själv lyckats få SampleTank, Addictive Drums, Superior Drummer, B4 att fungera i 64-miljö. Däremot kan äldre Wave-pluggar vara omöjliga att fån in! Lycka till!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Chris73 (oregistrerad)

Hej JJRockford vet inte om detta kan vara till någon hjälp men här kommer tipset som jag har.

Jag har själv Cubase SX3 och köpte ny dator med Win7 64-bit Home Premium på och det sättet som jag

fick det att fungera på var att den programvaran som den lägger in vid installation (Syncsoft) tror jag det heter men det är i alla fall den programvaran som sköter det med kopierngsskyddet (USB Dongeln man har fått med)

Det jag gjorde var att efter man hade installerat Cubase SX3 så gick jag in och avinstallerade Syncsoft igen och laddade istället ner det nya programmet som Steinberg använder nu (E-Licenser)

och med hjälp utav det kan man ta Retreive licenses tror jag det heter och då kopplar den upp och och hämtar dina giltiga licenser på nytt och efter jag gjorde det så har Cubase SX3 funkat UTMÄRKT även med WIN 7 64-bit Home premium.

Ett litet problem jag hade var med min VST Albion 3 första gången jag la in den så la jag in 64-Bit versionen men det funkade inte så jag la in 32-bit istället och sen har även den VST:n funkat kanon. Tror det är Cubse som är 32-bit som bestämmer det fast än processorn är en 64-bit.

Hoppa detta kan vara till någon nytta till alla där ute som inte är intresserade utav att lägga ut ytterligare flera tusen på en ny version utav Cubase när det i mitt tycket funkar helt perfekt för mej med Cubase SX3.

Chris73

Redigerat av Chris73
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...