Jump to content
Annons

Liten vst gränssnitts fråga...


crys

Recommended Posts

Det är så att jag testade ett par vst pluggar från Cockos. Dessa närmare bestämt-http://www.reaper.fm/reaplugs/. Det gäller den multibands kompressorn och ReaQ equalizern. Det är freeware kan tilläggas också. Ial, när jag öppnar dessa i Cubase 6, så visas inte hlea gränssnittet som det är, alltså fönstret då. Så jag kan inte se alla funktioner riktigt, och det går ju inte att förstora fönstret själv heller. Vad beror detta på? Företaget, har inte svarat på flera dagar när jag kontakte dem personligen så......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
Annons

Det är så att jag testade ett par vst pluggar från Cockos. Dessa närmare bestämt-http://www.reaper.fm/reaplugs/. Det gäller den multibands kompressorn och ReaQ equalizern. Det är freeware kan tilläggas också. Ial, när jag öppnar dessa i Cubase 6, så visas inte hlea gränssnittet som det är, alltså fönstret då. Så jag kan inte se alla funktioner riktigt, och det går ju inte att förstora fönstret själv heller. Vad beror detta på? Företaget, har inte svarat på flera dagar när jag kontakte dem personligen så......

tjena!

Gör dig själv en bamsetjänst, ladda ner och testa Reaper!!

Efter att ha kört Cubase i nästan 5 år och Samplitude i 2, så kan jag bara säga WOW!!

till Reaper!! Vilken fantastisk mjukvara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så att jag testade ett par vst pluggar från Cockos. Dessa närmare bestämt-http://www.reaper.fm/reaplugs/. Det gäller den multibands kompressorn och ReaQ equalizern. Det är freeware kan tilläggas också. Ial, när jag öppnar dessa i Cubase 6, så visas inte hlea gränssnittet som det är, alltså fönstret då. Så jag kan inte se alla funktioner riktigt, och det går ju inte att förstora fönstret själv heller. Vad beror detta på? Företaget, har inte svarat på flera dagar när jag kontakte dem personligen så......

Reaper har en del riktigt bra pluggar så prova ReWire Reaper i Cubase. Borde funka, går bra i PT9.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa!

Jag hade just mina vägar förbi igen för att fråga VARFÖR det blir en "VSTbridge connection lost" ibland?! Händer mycket nu det senaste på en track, så måste jag ställa om igen, men nu är det riktigt irreterande! Det är en track med ett par vst spår faktiskt, och jag hade i och för sig ett internet fönster öppet, och en mapp, kanske har med det att göra......? För mycket på RAM minnet?

Angående era svar. Fråga till "arha": VAd är PT9? Sedan verkar det krångla för mig också som sagt med gränssnittet i cubase, och det är inte fixat, för jag har struntat i det nu också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...