Jump to content
Annons

UAD-pluggar


D200

Recommended Posts

Hej!

Vilka av dessa skulle ni valt, vilken har man mest nytta av?

LA2A och de andra i slutet hängde ju redan med kortet...

Cambridge EQ, Cooper Time Cube Delay, Dreamverb, Fairchild 670 Compressor, Precision Enhancer kHz, Precision De-Esser, Pultec Pro EQ, Teletronix LA-3A Classic Leveling Amplifier, Teletronix LA-2A Classic Leveling Amplifier, 1176LN Classic Limiting Amplifier

Blir det Cambridge EQ?

Redigerat av D200
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kanske ska ställa dig frågan: Vad behöver jag?

Men cambridge e bra, hade dock hellre skaffat DMG Equality som är (enligt mitt tycke) mer mångsidig och väljudande. Du kan läsa om den på min blogg: http://pluggar.wordpress.com/2010/08/23/dmg-equality-en-mycket-bra-eq/

Vidare om du vill ha en riktigt bra kompressor så kolla då hellre på Psp Oldtimer eller Ik Multimedia's white eller black. Men om du nu tvunget måste ha UAD-pluggar så hade jag personligen kikat på de lite nyare (och bättre emulerade pluggarna)

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

För att klargöra lite mer, jag har köpt ett Solo-kort och fick med den vanliga bundlen plus EMT 250 i nån kampanj, sen fick jag ett mail nyss däör man svarade på 5 frågor och sen skulle man få välja EN av de jag skrev, därav min fråga så det är alltså inte tal om några andra pluggar än de som står och endast en av dem. Vilken skulle ni valt, vilken ger "mest för pengarna" så att säga...?

Jag har PSP Oldtimer och White (LA2A)? från IK så den biten är lugn.

Vet inte hur det är med UAD:s 670 men jag har redan den från IK med så känns lite onödigt... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Men det är väl bara att dema dem då. Varför frågar du? Skaffar man sig ett UAD-kort så borde man redan ha lite koll på mixningsverktyg. Ingen annan kan svara på vad dina behov är och vad du tycker ger mest valuta. Jösses, det där var som när jag jobbade i butik och vissa kunder krävde att man bestämde åt dem vilka målarfärger och sort de skulle ha. Annars vart de sura om man inte gjorde det. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl bara att dema dem då. Varför frågar du? Skaffar man sig ett UAD-kort så borde man redan ha lite koll på mixningsverktyg. Ingen annan kan svara på vad dina behov är och vad du tycker ger mest valuta. Jösses, det där var som när jag jobbade i butik och vissa kunder krävde att man bestämde åt dem vilka målarfärger och sort de skulle ha. Annars vart de sura om man inte gjorde det. :rolleyes:

Frågan är helt sporadiskt ställd...jag får ursäkta om mitt inlägg förstörde din kväll.

Jag ville bara veta på kul vad andra skulle valt i listan jag la upp eftersom jag får pluggen gratis.

Sorry än en gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dema dem kan jag ju men då får jag ju inte veta vad andra skulle velat haft om de kunnat välja?

Och nej, kan inte så mycket om mix även fast jag köpt ett UAD-kort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh va? 🤪

Dema dem kan jag ju...men nu ville jag ju veta vad folk härinne skulle valt? Annars hade jag väl aldrig frågat...eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag kan veta själv bäst för min del men finns ju säkert någon som har pluggarna som kan ge ett tips?

Någon favorit eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ingen fara D200.. Die Hard är bara lätt irriterad på folk här inne. Precis som alla andra som gärna vill göra sig hörd på det mer barnsliga och omogna sättet. :rolleyes:

Stoppa ned ditt huvud i sanden igen. Du vet inte ett skit och kom inte påstå något om mig som du inte kan veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, det där var som när jag jobbade i butik och vissa kunder krävde att man bestämde åt dem vilka målarfärger och sort de skulle ha. Annars vart de sura om man inte gjorde det. :rolleyes:

Men det är ju du som ska rekommendera vad som är bra, för att du jobbar i en färgaffär.Det är inte kunden som ska veta vad för målarfärg han/hon ska ha. Konceptet går ut på att du som säljare ska rekommendera vilken färg som är bra på typ, trä,puts,gips,metall mm och kanske tom, vilken färg som passar in. Men allt detta förstod du väl själv eller?

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Men det är ju du som ska rekommendera vad som är bra, för att du jobbar i en färgaffär.Det är inte kunden som ska veta vad för målarfärg han/hon ska ha. Konceptet går ut på att du som säljare ska rekommendera vilken färg som är bra på typ, trä,puts,gips,metall mm och kanske tom, vilken färg som passar in. Men allt detta förstod du väl själv eller?

Stor skillnad på att rekommendera och att bestämma åt någon eller hur? Passar den här färgen i mitt rum? Öhh, ja det kan bara du veta och måste avgöra. Jo men passar den? Vet inte ens hur det ser ut hos dig så kan inte svara på det. Jo men passar den då? Jo om du tycker den färgen passar så...Ja så då passar den? Ja om du tycker det så..Så jag ska välja den då? Ja om du vill ha den. Men vad tycker du då? Som jag sade..Ja men säg en färg som passar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Så med andra ord så kan man inte fråga om någon annans åsikt?

Undrar vad det här forumet är till för i så fall...

Jo man kan självklart fråga andras åsikter om vilken de skulle föredragit att köpa men fråga andra vilken som är mest prisvärd kan man själv bara svara på. Och "Dema dem kan jag ju men då får jag ju inte veta vad andra skulle velat haft om de kunnat välja?" Du inser väl hur knäppt det låter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo man kan självklart fråga andras åsikter om vilken de skulle föredragit att köpa men fråga andra vilken som är mest prisvärd kan man själv bara svara på. Och "Dema dem kan jag ju men då får jag ju inte veta vad andra skulle velat haft om de kunnat välja?" Du inser väl hur knäppt det låter?

Varför svarar du ens då om det låter knäppt? Lite att göra i helgen?

Jag ville ju veta vad andra skulle valt om de varit i samma sits, inget annat och det är frågan jag ställde.

Hur jävla svårt kan det vara...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har något vettigt att säga behöver man inte kommentera. Först en vettig kommentar sedan en massas fjortisblaj. Hög töntfaktor på dom inläggen. Dessutom forumförstörande.

D200: Det bästa är att ignorera den typen av inlägg. Låt dom självdö annars blir man aldrig av med dom. Kanske inte haft någon att diskutera med sen katten dog för tre år sedan...

Michael Brower är en av proffsmixarna som använder UAD plugins mycket i stället för hårdvara. Han testade t ex sin Manley hårdvara mot UAD's och kommentaren var: - Identical and now I can use 10 of them. And I can have 10 Fairchilds as well.

Mina åsikter:

Cambridge EQ är en riktigt bra EQ som jag använder till allt möjligt.

Fairchild 670 Compressor är en mjuk kompressor som är bra på att runda av ljudet. Bra t ex på sång och piano.

Dreamverb, tycker inte jag tillför så mycket mot RealVerb som du fick med tillsammans med som redan finns i t ex ProTools eller Cubase. Fler inställningar att exprimentera med iofs...

Precision De-Esser är en riktigt bra de-esser.

Cooper Time Cube Delay kan ju ge häftiga delay med lite "gammalt" ljud. Bra om du gör 60-70 tals musik.

Pultec Pro EQ ger ju inte så stor skillnad mot den du redan har mot om du väljer en helt anna typ av EQ.

Precision Enhancer kHz: Inte testat än.

Teletronix LA-3A riktigt bra och jag använder den till mycket. Sång, gitarr, bas etc. Lite annat ljud än LA2A och 1176 också.

Jag hade valt mellan Cambridge EQ och Fairchild 670 Compressor.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Varför svarar du ens då om det låter knäppt? Lite att göra i helgen?

Jag ville ju veta vad andra skulle valt om de varit i samma sits, inget annat och det är frågan jag ställde.

Hur jävla svårt kan det vara...?

Så du vill inte dema för att du vill höra andras åsikter men väljer att köpa ett UAD-kort? Smart Sickan, smart. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har något vettigt att säga behöver man inte kommentera. Först en vettig kommentar sedan en massas fjortisblaj. Hög töntfaktor på dom inläggen. Dessutom forumförstörande.

D200: Det bästa är att ignorera den typen av inlägg. Låt dom självdö annars blir man aldrig av med dom. Kanske inte haft någon att diskutera med sen katten dog för tre år sedan...

Michael Brower är en av proffsmixarna som använder UAD plugins mycket i stället för hårdvara. Han testade t ex sin Manley hårdvara mot UAD's och kommentaren var: - Identical and now I can use 10 of them. And I can have 10 Fairchilds as well.

Mina åsikter:

Cambridge EQ är en riktigt bra EQ som jag använder till allt möjligt.

Fairchild 670 Compressor är en mjuk kompressor som är bra på att runda av ljudet. Bra t ex på sång och piano.

Dreamverb, tycker inte jag tillför så mycket mot RealVerb som du fick med tillsammans med som redan finns i t ex ProTools eller Cubase. Fler inställningar att exprimentera med iofs...

Precision De-Esser är en riktigt bra de-esser.

Cooper Time Cube Delay kan ju ge häftiga delay med lite "gammalt" ljud. Bra om du gör 60-70 tals musik.

Pultec Pro EQ ger ju inte så stor skillnad mot den du redan har mot om du väljer en helt anna typ av EQ.

Precision Enhancer kHz: Inte testat än.

Teletronix LA-3A riktigt bra och jag använder den till mycket. Sång, gitarr, bas etc. Lite annat ljud än LA2A och 1176 också.

Jag hade valt mellan Cambridge EQ och Fairchild 670 Compressor.

Tack för ditt inlägg, det verkade ju inte så svårt att ge SIN åsikt trots allt.

Kul att det finns människor än som klarar mer än att knappt knyta sina skor själv...

Det var DIN åsikt vilket kommer hjälpa mig lite mer mot mitt mål att välja en av dessa som jag får gratis medans jag fortfarande kan välja att göra exakt som jag själv vill ändå.

Vad skönt det är att kunna välja själv och samtidigt höra andras åsikter, inte sant alla? :rolleyes:

Så du vill inte dema för att du vill höra andras åsikter men väljer att köpa ett UAD-kort? Smart Sickan, smart. :rolleyes:

Håller du på med musik alls eller vill du bara dela med dig av din svåra uppväxt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo man kan självklart fråga andras åsikter om vilken de skulle föredragit att köpa men fråga andra vilken som är mest prisvärd kan man själv bara svara på. Och "Dema dem kan jag ju men då får jag ju inte veta vad andra skulle velat haft om de kunnat välja?" Du inser väl hur knäppt det låter?

Du inser väl hur knäppt det är att ifrågasätta en trådskapares skäl att ställa de frågor han eller hon vill ha svar på? Passar inte skorna så ge tusan i att svara. Herregud!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller du på med musik alls eller vill du bara dela med dig av din svåra uppväxt?

Det där är ju å andra sidan inte imponerande vuxet heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju å andra sidan inte imponerande vuxet heller...

Nej...svårt att vara tyst ibland. Sån tur var så började ju inte jag. Jag ställde frågan iof men förväntade mig inte de sk svar jag fick av personen ifråga. Hade hellre vart utan dem.

Är det såhär på musikforum generellt eller gäller det fler genrer av diskussionsplatser på nätet? Ser liksom ingen anledning att sänka nivån så pass mycket utan det är bättre att svara om man kan för att hjälpa till istället? Eller har jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej...svårt att vara tyst ibland. Sån tur var så började ju inte jag. Jag ställde frågan iof men förväntade mig inte de sk svar jag fick av personen ifråga. Hade hellre vart utan dem.

Är det såhär på musikforum generellt eller gäller det fler genrer av diskussionsplatser på nätet? Ser liksom ingen anledning att sänka nivån så pass mycket utan det är bättre att svara om man kan för att hjälpa till istället? Eller har jag fel?

Det är nog inte värre än något annat forum. Folks humör pendlar upp och ner, precis som i verkliga livet. Man får försöka att inte ta saker personligt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...