Jump to content
Annons

Hjäälp! Min låt blev raderad- hur får jag den tillbaka?


Minja

Recommended Posts

Plötsligt blev min låt i Logic raderad som jag precis var klar med efter lång tids knåpande, dessutom hann jag o tömma papperskorgen! 😳

Jag har varit inne o kollat på en video på "Restore lost Logic files" på youtub, men där fanns filen kvar i papperskorgen.. Någon som vet något annat sätt eller är det helt kört?! Har hört talas om nå´t reparationsprogram, någon som vet om det funkar o var man kan få tag i det eller om det finns

nå´n annan lösning?

Väääldigt tacksam för råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Trist när det händer 🙁

Här har du en läsvärd (och inte så fasligt lång) tråd du kan tröska igenom.

Lycka till!

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

borgona (oregistrerad)

Finns tonvis med gratis program som kan "återställa raderade filer (d.v.s. efter att du har tömt papperskorgen, och de låg där 😛). Inte för att vara sån, men backup? 😉 Vet att PCCity ska ha med det med sina tidningar. Gamla, för visso, men men.. Ett ögonblick så ska jag se efter 😛

Apple (Mac OS):

Time Machine

Squidoo

Tror att båda är samma fast den nedre verkar vara en lång guide. Som sagt, för Apple, ska leta reda på Windows. Tar inte på mig något ansvar för om det är virus eller dylikt. 😛 Har ej testat dessa. De är random taget från Flashback 😛. (Google sökning)

Windows

(Sökning)

Redigerat av borgona
Link to comment
Dela på andra sajter

Tankeställning:

Hur länge höll du på med låten?

vs

Hur lång tid tar det att hitta ett sätt att få tillbaka filerna?

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

borgona (oregistrerad)

Tankeställning:

Hur länge höll du på med låten?

vs

Hur lång tid tar det att hitta ett sätt att få tillbaka filerna?

Nu finns det ju för visso program. Har dock en känsla av att det måste göras inom 30 dagar eller något sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättetack för alla tips! Testade o få igång Timemaskin, men det gick inte.. ( har inte testat tidigare är inte hemma på Mac skaffade datorn nyligen) Laddade ner Squidoo som Borgona tipsade om och lät det gå i ca 3 tim. Plötsligt hackade hela datorn upp sig, så jag va tvungen att avsluta o stänga av datorn.. Puh! Det här verkar inte va lätt o fixa..

Link to comment
Dela på andra sajter

borgona (oregistrerad)

Jättetack för alla tips! Testade o få igång Timemaskin, men det gick inte.. ( har inte testat tidigare är inte hemma på Mac skaffade datorn nyligen) Laddade ner Squidoo som Borgona tipsade om och lät det gå i ca 3 tim. Plötsligt hackade hela datorn upp sig, så jag va tvungen att avsluta o stänga av datorn.. Puh! Det här verkar inte va lätt o fixa..

Det jag uppfattade lite var att bl.a. att Apple körde med den grejen att man kunde använda Timemachine etc, men det kan ha varit så att man behövde ha något sedan tidigare. Kanske.

Redigerat av borgona
Link to comment
Dela på andra sajter

Apple körde med den grejen att man kunde använda Timemachine etc, men det kan ha varit så att man behövde ha något sedan tidigare. Kanske.

Timemachine måste man starta och låta den göra backup , har man inte gjort det kan den inte gå och hämta en backup av sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va ett rätt märkligt sätt den försvann på. Jag hade som jag alltid gör sparat låten under två namn för säkerhets skull och råkade radera den ena men på nå´t märkligt sätt blev den andra raderad ändå, really stange... 😳

Ja, ja börjar väl luta åt att jag får försöka göra om den igen.. Tack allihopa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...