Jump to content
Annons

Tidskomprimering av låt


Farmer Boy

Recommended Posts

Halloj,

jag håller på med en låtsnutt för reklam som jag behöver korta ner från 31 s till ca 29 s. Hur gör jag detta bäst? I Logic 8 och Peak kan jag inte få detta att fungera utan att ändra bpm eller pitch. Fixar t ex Serato pitch'n time detta, eller finns det nåt annat till OS X?

Hälsningar Farmer Boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går att göra i L9, tyvärr kommer jag inte ihåg ifall det går i L8 (titta i manualen)

Annars 'är Serato pitch n time suverän för just det. (se till att markera all spår likadant (början till start) så att du inte bara klickar på Regions)

Annrs så gör en Export och applicera på ett stereo spår

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag kan varmt rekommendera Propellerheads Record för det är den överlägset bästa tidskomprimering och expansions algoritm jag testat och det går i realtid, bara vrida upp ner tempo på låten.

Makalöst enkelt och billigare än Serato pitch n time.

Nu kommer Reason 6 som där propparna tar in all funktionalitet från Record in i Reason + pitch.

Ladda hem Record demon från propparnas hemsida och testa

Jag trillade av stolen när jag testade första gången. Och är fortfarande lika impad. Bara denna funktion är värd sina stålar.

http://www.propellerheads.se/download/

<div><br></div><div>EDIT: läste nu att du inte vill ändra tempo... ööö, att göra att nåt som tar längre eller kortare tid innebär att man nog måste ändra tempo så att säga... det blir ju så per definition om man inte pratar kvantfysik där andra grejer händer så att säga. 🙂</div>

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

läste nu att du inte vill ändra tempo... ööö, att göra att nåt som tar längre eller kortare tid innebär att man nog måste ändra tempo så att säga... det blir ju så per definition om man inte pratar kvantfysik där andra grejer händer så att säga. 🙂

Jupp, informationen måste ta vägen någonstans. 🙂

Höj tempot en aning med timestretch eller klipp bort någon del och fejda lite snyggt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...