Jump to content
Annons

Låter dessa trummor riktiga?


Ploghbill

Recommended Posts

Jag har gjort en låt alldeles själv som handlar om min kära kompis Julius. Samplade mitt trumset jävligt enkelt, men jag tycker ändå det blev riktigt nice... eller? Kolla in o kommentera!

http://www.kratern.se/~erik/ploghbill/Julle

På länken finns låten + text!

MVH Johan Schuster

P.S Denna låten gjorde jag på 30 minuter en gång när jag satt i studion o var för bakfull för att skrika in sång på ett seriöst projekt jag även pysslar med! ROKK ON

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar skitbra i fullt komp. Låter lite konstigt med den ensamma hihaten osv.. Nåt jag stör mig på lite är att det är "samma" virvel hela tiden. Testa att maskera det med att dra ner på reverbet lite. Annars låter det klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

--> VacUm

Cool! Dock ligger det knappt något reverb alls på dessa trummor, bara rumsreverb. Den "ensamma hihaten" är hihat plus rimclick, ska dock höja just det partiet lite så det hörs tydligare!

Tack för att du tog dig tid!

Då är det sejamattan som jag tänker på då (kass lyssning här). Tanken var att man lätt störs på längre ljud som upprepar sig hela tiden och då känns det lätt onaturligt.

Höj inte volymen på det partiet med hihat och kantslaget.. Sampla istället 5-6 st snarlika sånna slag och lägg dom lite slumpat efter varandra. Då kommer man inte reagera alls där. Kantslaget funkar bra som det är nu men hihaten får du nog göra nåt åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

P.S Denna låten gjorde jag på 30 minuter en gång när jag satt i studion o var för bakfull för att skrika in sång på ett seriöst projekt jag även pysslar med! ROKK ON

Fan va din kompis måste känna sig hedrad.

Hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort en låt alldeles själv som handlar om min kära kompis Julius. Samplade mitt trumset jävligt enkelt, men jag tycker ändå det blev riktigt nice... eller? Kolla in o kommentera!

http://www.kratern.se/~erik/ploghbill/Julle

På länken finns låten + text!

MVH Johan Schuster

P.S Denna låten gjorde jag på 30 minuter en gång när jag satt i studion o var för bakfull för att skrika in sång på ett seriöst projekt jag även pysslar med! ROKK ON

trummorna låter bra tycker jag.. kicken låter lite lustig, men det e är juh iofs upp till dig vilket sound du vill ha. Bra trum mix!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...