Jump to content
Annons

Fungerar mitt Shockmouth till SE ELECTRONICS X1 micken?!


friggan

Recommended Posts

Jag har ett stativ och shockmount hemma. Det shockmount jag har är följande: http://www.jam.se/produkt/A34356/

Micken jag tänkt att köpa är SE ELECTRONICS X1. Alltså http://www.thomann.de/se/se_electronics_x1.htm den.

Någon som vet ifall de passar i varandra?

Om jag ska köpa shockmounten till micken så ser den ut såhär http://www.thomann.de/se/se_electronics_shock44.htm

helt enkelt asdyr. 0ch så är den den smal nertill.

Vad tror ni? Passar de tillsammans?

Borde ja satsa på en annan mick som passar min shockmount?

För ja hade tänkt o köpa en mick för runt 1000 lappen. Men nu blir det ju 1500 om ja ska köpa mick + shockmount :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du skulle jag leta upp måtten på SP-micken, sen ta fram linjalen och mäta helt enkelt.

Bestämmer du dig för att leta upp en anna mig, så skulle jag rekommendera att kolla på blocket.

Köpte mig en Röde nt1a inkl shockmount för 900riksdaler, funkar hur bra som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du skulle jag leta upp måtten på SP-micken, sen ta fram linjalen och mäta helt enkelt.

Bestämmer du dig för att leta upp en anna mig, så skulle jag rekommendera att kolla på blocket.

Köpte mig en Röde nt1a inkl shockmount för 900riksdaler, funkar hur bra som helst!

har kollat lite på den micken också faktiskt. 1600:- har ja sett den gå för som minst :/

Link to comment
Dela på andra sajter

har kollat lite på den micken också faktiskt. 1600:- har ja sett den gå för som minst :/

"Bestämmer du dig för att leta upp en annan mic, så skulle jag rekommendera att kolla på blocket."**

Redigerat av Nystrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja SE ELECTRONICS X1 kostar inte 1600 utan du borde få den på tex 4sound för under tusenlappen. Det är en mick som jag kan rekomendera. Mycket bra.

Däremot tror jag inte att din mickupphängning passar även om jag inte äger den. Det ser ut att vara en smalare modell.

Då det gäller X1 får du även med en upphängning typ plast/sm58 som fungerar alldeles utmärkt dessutom vill jag påstå att det går mer än bra att placera micken ovan på din upphängning. Det förutsätter dock att du inte har en massa vibrationer från golvet när du spelar in. Hårda fotstamp och starka ljud som får stativet att vibrera.

Har själv gjort massor av inspelningar där inte shockmouth alltid passar till micken genom att bara placera den i vaggan. Fungererar utmärkt men som sagt får du vibrationer i mickställett är det antagligen inte optimalt. Men som sagt du får med en upphängning med X1 som inte är av shockmouth typ och den räcker långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja SE ELECTRONICS X1 kostar inte 1600 utan du borde få den på tex 4sound för under tusenlappen. Det är en mick som jag kan rekomendera. Mycket bra.

Däremot tror jag inte att din mickupphängning passar även om jag inte äger den. Det ser ut att vara en smalare modell.

Då det gäller X1 får du även med en upphängning typ plast/sm58 som fungerar alldeles utmärkt dessutom vill jag påstå att det går mer än bra att placera micken ovan på din upphängning. Det förutsätter dock att du inte har en massa vibrationer från golvet när du spelar in. Hårda fotstamp och starka ljud som får stativet att vibrera.

Har själv gjort massor av inspelningar där inte shockmouth alltid passar till micken genom att bara placera den i vaggan. Fungererar utmärkt men som sagt får du vibrationer i mickställett är det antagligen inte optimalt. Men som sagt du får med en upphängning med X1 som inte är av shockmouth typ och den räcker långt.

Han syftar på Nt1an när han säger 1600 tror jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...