Jump to content
Annons

Problem med att koppla in mitt mixerbord


Recommended Posts

Hej!

Jag har läst manualen ca 1 miljard gånger men vem håller räkningen.

Jag fattar nästan mindre för varje gång jag läser den.

I alla fall, problemet är att jag får inte ut ljud, tror jag, det finns på xlr-utgångar (se bild) och jag misstänker att det är huvudutgångarna.

Jag kopplar inte mina monitorer där sen kopplar jag in från outputen på ljudkortet till tape in på en kanal och tänker att det funkar men nej nej.

Det funkar INTE.

Däremot får jag ut ljud via st mastertrack (se bild) men bara när kanalen är solad.

Därför undrar jag: vad kan jag ha kopplat fel? Ska någon knapp vara intryckt?

2hgu0xi.png

fu7xwm.png

122f38z.png

Tack på förhand!

//Marcus 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanalen du kopplar in på måste ha receive kopplat till send på baksidan - som du har på kanal 8-12 på bild. Prova byta kanal ifall nån av bryggorna är paj. ( den som sitter mellan snd och rcv )

Du måste sen välja input på framsidan av bordet till "tape in" eller "line in" beroende på vilken kanal du kör. Sen måste du välja vart kanalen ska skickas. Själv har jag ett tascam m-35 och det är lite annorlunda där. Läs på ordentligt i manualen så kommer du fatta. Och blir enklare att felsöka om det är någon del som är paj. Tog mig en rejäl stund innan jag fattade hur jag fick igång min.

Kämpa på!

Lax

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...