Jump to content
Annons

Vilka problem med Leopard -> Snow Leopard?


ManJIT

Recommended Posts

Hej!

Jag sitter med Logic Express 9 på Leopard och ett gäng betalpluggar – Kontakt 2, Melodyne, Superior Drummer 2, Guitar Rig 4, ett gäng Voxengo-pluggar och någon PSP Audio-plugg. Därtill Euphonix kontrollytor med tillhörande mjukvara. Motu Ultralite MK3.

På sistone har jag allt oftare hamnat i minnesproblem där Logic låser sig med ett felmeddelande i stil med "Not enough memory to save. This should never happen.". Har rotat i det och det verkar vara när Logic-processen blir en bit över 1 Gb som adressrymden inte räcker på ett 32-bitarssystem. Felmeddelandet är ett debuggmeddelande, därav "This should never happen." Hur som helst irriterande och riskfyllt.

Lösningen är att uppgradera till Snow Leopard. Jag har skivan men känner på mig att det kommer bli ett elände. Dels kommer ju en del pluggar behöva köras i 32-bitarsbryggan, dels kommer en del projekt få lov att startas med Logic i 32-bitsläget.

När man sen ser att rekommenderade pluggar som Slate Digitals Virtual Console Collection bara finns i 32-bitarsversioner så blir man orolig.

Mina frågor:

  • Är det någon som vet vad proffsen kör? På förra veckans Studioseminarium med Carl-Michael Herlöfsson så körde ju han med Slate Digital VCC på 80% av kanalerna. Lägg därtill att det var ca 60 kanaler. Löser han det i Leopard?
  • Har någon här gjort uppgraderingen och kan berätta hur det har gått med gamla projekt. Kraschar de typiskt eller funkar det mesta? Särskilda pluggar/märken på pluggar som har strulat?
  • Verkar 32-bitarsbryggan klara biffen?
  • Funkar 32-bitsläget på hela Logic bra? Funkar verkligen alla gamla projekt då?
  • En del pluggar har ju mystiska licensprogram som körs – problem med dem?

Och på det hela taget – hur har ni andra resonerat när ni har eller inte har uppgraderat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Logic Pro i Snöleoparden fungerar tipptopp, mkt bättre än i Leoparden. Likaledes med 3:parts pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. OK, så ni tre har lyckats med Leopard -> Snow Leopard.

Några problem alls? Funkade alla gamla projekt? Kör ni med 32-bitarsbryggan mycket? Kör ni Logic i 32-bitarsläge något? Strul?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...