Jump to content
Annons

FESTIVAL #37 - Göra färdig en av mina låtar. (Tävling avslutat)


hellfog

Recommended Posts

Ni ska altså göra färdigt en av mina låtar av dom tre jag listar (man får göra flera om man vill)

Låten måste behålla sin struktur. Man får inte ta bort några riff eller av det som är i låten (dock får man välja egna trummor om man vill , däremot får man bygga vidare på den lägga till mera saker osv och ändra om partier som man vill. Och ändå försöka göra sin egen version av den.

Man kan lägga till text eller som man nu vill och behöver inte använda dom låttitlar som finns med.

Dessa låtar är dom ni får välja emellan dom är i wav format.

Ni Laddar ner dom här:

1# Lime sounce

2# Spyce man

3# VBox

Midi trummor

Ni kan lyssna på dom här:

Lime sounce.

Spyce man

VBox

# Max 5 min lång och minst 2 min lång.

Låten ska vara klar den 19:e Maj KL 18:00

Och den skickas till freakdvd@gmail.com i valfri bitrate. Dock inga tags på den.

Lycka till!!

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Bra fråga jag kommer äga upphovsrätten på mina upplgda delar men inte som hel slutpordukt. Så det kommer att bli en mix av upphovsrätt.

Vill inte att man använder dessa delar som jag har upplagt förutom i denna Festival annars är det förbjudet.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra fråga jag kommer äga upphovsrätten på mina upplgda delar men inte som hel slutpordukt. Så det kommer att bli en mix av upphovsrätt.

Vill inte att man använder dessa delar som jag har upplagt förutom i denna Festival annars är det förbjudet.

Jag antar att du konskvent också menar att du själv avstår från att använda de färdiga bidragen eller dess likheter, helt eller delvis, i egna syften; inte ens lägga ut dem på någon "Myspace"-sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du konskvent också menar att du själv avstår från att använda de färdiga bidragen eller dess likheter, helt eller delvis, i egna syften; inte ens lägga ut dem på någon "Myspace"-sida.

Givitvis gäller samma för mig. Man får helt enkelt fråga om lov om man ska göra något med dom, dina som mina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej all glada jävlar!!

Ni ska altså göra färdigt en av mina låtar av dom tre jag listar (man får göra flera om man vill)

Låten måste behålla sin struktur. Man får inte ta bort några riff eller trummor av det som är i låten, däremot får man bygga vidare på den lägga till mera saker osv och ändra om partier som man vill. Och ändå försöka göra sin egen version av den.

Man kan lägga till text eller som man nu vill och behöver inte använda dom låttitlar som finns med.

Förstår inte riktigt hur du menar, får jag klippa och kasta om i låtarna? Ändra tempo? Ändra dina ljud så dom låter helt annorlunda? Finns risk för en massa olika tolkningar av reglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt hur du menar, får jag klippa och kasta om i låtarna? Ändra tempo? Ändra dina ljud så dom låter helt annorlunda? Finns risk för en massa olika tolkningar av reglerna.

Så länge du inte klipper om partierna så dom är okännbart så är det ok.

Du får blanda vers, ref som du vill, i vilken ordning du vill bara så länge alla partier är med i låten.

Ändra tempo blir väl lite svårt och kommer att låta konstigt då dom är i wav, men visst det får du.

Ändra ljud blir svårt när dom är i wav.

Link to comment
Dela på andra sajter

har inte hunnit lyssna ännu men så fort ungarna somnar! ska bli spännande att höra.

man kan ju alltid timestreacha för att ändra tempo på wav filer om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat igenom alla 3 "låtarna" och alla var bra på sitt sätt, får se vad man kan göra med dem.

funderade lite på trummorna, om jag ska lägga till delar till en låt och ha en annan takt på tex. ref så kommer det ju att bli annat trumljud eftersom jag kanske inte har samma trummor som du Hellfog och då blir det ju lite lustigt om det är ett trummljud på versen och ett annat på refrängen.

skulle man inte kunna få använda valfritt trumljud och få dina trummor som midi eller göra egna i hela låten?

låten Lime Sounce påminde mig om OMD (orchestral manoeuvres in the Dark)

http://www.youtube.com/watch?v=Y43XLVqjytQ

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Visst inser jag att det blir andra trummor med andra ljud när ni ska lägga på egna, brukar blanda olika trummor sjlv men alla kanske inte gillar att göra så.

Tycker personligen att det blir lite charming med att blanda, och ganska svårt att få det att bli bra. Men ska sova på saken.

På "Spyce man" är det helt olika trumljud på vers och ref och låter det bra ihop.

Tyckte inte att Lime Sounce påminde så mycket om OMD, kanske beror på att jag aldrig hört dom förut fick aldrig den kopplingen.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte att Lime Sounce påminde så mycket om OMD, kanske beror på att jag aldrig hört dom förut fick aldrig den kopplingen.

det var bara första lyssningen, lyssnade på OMD för ca 15 år sedan så det var inte så likt som jag mindes. men låten Electricity är bra. när jag lyssnat några vändor till tänkte jag mer på Melody club. men alla har ju olika referenser beronde på vad man lyssnat på tidigare.

Redigerat av sixties
glömde ett ord.
Link to comment
Dela på andra sajter

funderade lite på vad du använt för syntar ifall man vill ha samma ljud på övriga delar.

Om nån annan har förslag på synthar som liknar de i låtarna så tipsa gärna.

har börjat på en av låtarna, kan nog bli bra när man hunnit lyssna in sig och kommit på vad som behöver läggas till.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det någon specifik låt du tänkte på med just ljuden?

ja den första, Lime sounce.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast tanken är att man ska inte leta upp samma synthar och trummor som jag har använt och ändå lyckas göra en grym låt.

ja, det funkar ju också. tänkte mest om man vill ha nån egen melodi eller annat med samma sound på fler ställen.

behövs nog några lyssningar så får man se vad som dyker upp i skallen som fortsättning på låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det funkar ju också. tänkte mest om man vill ha nån egen melodi eller annat med samma sound på fler ställen.

behövs nog några lyssningar så får man se vad som dyker upp i skallen som fortsättning på låten.

Jo kan förstå att man kanske vill det.

Om ni vill:

Om man inte har samma synthar så kan ni skicka midi till mig och jag skickar över wav till er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni vill:

Om man inte har samma synthar så kan ni skicka midi till mig och jag skickar över wav till er.

ska testa med det jag har så får vi se om några veckor om jag tycker det duger eller om jag behöver original ljuden på nått spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

funderade på om man kunde lägga upp nått i tråden så det går att lyssna direkt på de 3 låtarna alla kanske inte vill tanka hem spåren för att lyssna.

är det några som börjat på nån låt till festivalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade på att göra länkar till låtarna men blev aldrig av.

det är ju gott om tid och många har kanske inte sett att det är en ny festival.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ledsen, men du har postat fler mediafiler än vad du får

Vad är det för töntig regel? med tanke på att jag har filerna på egen server.

Man kan alla fall lyssna direkt nu på första inlägget.

Det var väldigt lite aktivitet i denna tråd.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för töntig regel? med tanke på att jag har filerna på egen server.

Man kan alla fall lyssna direkt nu på första inlägget.

Det var väldigt lite aktivitet i denna tråd.

ja, lite mer aktivitet så det blir många bidrag till festivalen.

bra att du fick till lyssningen i första inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det bara jag som håller på med ett bidrag? har jag redan vunnit?! 😛

kom igen nu och ge mig lite konkurens! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

har ett litet problem, vilka akord går låt1 i? tänker på de 4 i introt och sen de 2 som bara basen spelar. tycker inte det stämmer ihop med min gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog leta upp en annan filserver att lägga filerna på, det där var ju lite si o så tyvärr. Testa ... nähä. Kommer inte åt mina bokmärken... men det finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...