Jump to content
Annons

FESTIVAL #37 - Göra färdig en av mina låtar. (Tävling avslutat)


hellfog

Recommended Posts

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Skulle nog leta upp en annan filserver att lägga filerna på, det där var ju lite si o så tyvärr. Testa ... nähä. Kommer inte åt mina bokmärken... men det finns.

Jag lägger upp på egen server iställe, skulle ha gjort från första början.

Sen är det jätteroligt att fler skriver i tråden.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte kolla hur det går för er får ni till någon låt? Håller på med en själv och det går väldigt bra för mig.

Är det någon som har några funderingar så är det bara att hojta till.

Hoppas vi får in många bidrag (önskedröm).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde vara intressant om man fick tillgång till MIDI-spåren (om de nu finns)?

Midi spåren finns.

Men som jag har förklarat förut, vill jag att alla har samma förutsättningar. Plus det blir mer kreativt om jobbar utifrån wav ställe för midi, man får helt enkelt anstränga sig lite mer då.

Jag håller på med en låt själv, jag använder samma filer som ni har fått så det blir rättvist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krångliga musikbitar. Förstår om du har problem att göra de färdiga!

Kan på rak arm säga att det känns jäkligt svårt om man inte får ändra på något i dina delar.

Kan förstå att det känns svårt, du kanske inte får ändra något men du kan manipulera dom med effekter, pitcha osv. Bara så länge man känner igen dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan förstå att det känns svårt, du kanske inte får ändra något men du kan manipulera dom med effekter, pitcha osv. Bara så länge man känner igen dom.

Menar inte ljudkaraktärerna - menade arrangemanget inom dina bitar. Ackorden, ackordlängderna, tonerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar inte ljudkaraktärerna - menade arrangemanget inom dina bitar. Ackorden, ackordlängderna, tonerna.

OK, du kan flytta om som du vill med alla partier.

Byta ackorden och tonerna blir svårare.

Därimot får man klippa upp partierna lite om man vill, bara så länge man känner igen dom.

Känns som jag borde ha lagt upp en Demonstrations låt på vad man kan och får göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, du kan flytta om som du vill med alla partier.

Byta ackorden och tonerna blir svårare.

Därimot får man klippa upp partierna lite om man vill, bara så länge man känner igen dom.

Känns som jag borde ha lagt upp en Demonstrations låt på vad man kan och får göra.

Det kanske hade varit lättare om folk fått göra som de ville. Och blev det en låt som inte blev tillräckligt lik får folkdomstolen själv rösta bort den? Antagligen kommer folk ge poäng till den som använt dina låtar på ett kreativt sätt.

Synd att behöva bli begränsad. Och för att lösa det som jag ser som problematiskt i dina bitar skulle jag behöva lyfta bort nåt ackord osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske gav er för många delar av samma låt, att den var för mycket färdig med trummor, och bas osv.

Skulle kanske bara har varit ett riff för varje låt iställe.

Det kanske blev för krångligt och svårt i denna Festival, men inget jag kan göra åt nu.

Jag gillar att krångla till det ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske hade varit lättare om folk fått göra som de ville. Och blev det en låt som inte blev tillräckligt lik får folkdomstolen själv rösta bort den? Antagligen kommer folk ge poäng till den som använt dina låtar på ett kreativt sätt.

Synd att behöva bli begränsad. Och för att lösa det som jag ser som problematiskt i dina bitar skulle jag behöva lyfta bort nåt ackord osv.

Håller med, jag ville ha midi dels för jag inte är så van/skicklig att jobba med loopar/samplingar som det blir 😉

Dessutom kanske man vill separera trumljuden o mixa dem, sen lite mer frihet att fixa till en brygga eller göra om nån vers med lite andra instrument/ljud osv

Det hade varit enklare, nu blev det lite krångligt för mig, men tolka inte detta som gnäll utan mer som fakta, jag hoppar denna festivalen, ingen katastrof för det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

vad var det för slutdatum????jag har fullt med jobb tills efter helgen

men det verkar vara kul musik att spela och komponera ifrån så

om jag hinner

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

vad var det för slutdatum????jag har fullt med jobb tills efter helgen

men det verkar vara kul musik att spela och komponera ifrån så

om jag hinner

rolleyes.gif

19:e Maj KL 18:00

Sen kan datumet alltid flyttas fram också om det skulle behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Sitter här och funderar på om man ska häva regel på att man måste använda trumspåren, någon mer som tycker jag ska göra det?

Att användaren får använda vilka trummor han/hon vill.

eller midi fil på trummmorna?

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter här och funderar på om man ska häva regel på att man måste använda trumspåren, någon mer som tycker jag ska göra det?

Att användaren får använda vilka trummor han/hon vill.

eller midi fil på trummmorna?

det låter som en bra ide, kanske är lättare då och fler kan vara med.=roligare med fler bidrag att lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

det blir alltså egna trummor och ingen midifil med original trummorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...