Jump to content
Annons

Räcker den enklaste modellen av iMac till hemmastudio?


Brannstrom

Recommended Posts

Som rubriken lyder.

Alltså, jag vill inte lägga 20k på en Quad core och undrar om det är någon av er som använder en iMac 21,5 för mellan 11-13000? Hur svarar Logic Studio på det, laggar det, hur mycket kan man spela in utan att det blir jobbigt för datorn etc.?

Bör man uppgradera minnet, eller är det så enkelt att det bara är att köra på och allting fungerar klockrent?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör på en snart 5 år gammal Macbook och logic 9. Funkar kalas! Desto mer pluggar du använder suger ju mer processorkraft. Man får arbeta smart när man har mindre kraft i datorn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det blir några problem för din del.

Jag kör 2gig ram, dual core 2,8GHz och det funkar fint. (2009-års modell tror jag)

Visst kan det bli jobbigt om du lägger upp en väldans massa Space Designer och VSTi's, men då kan man ju alltid frysa spåren osv. Kör du dessutom i 64-bitars (vilket jag inte gör eftersom alla pluggar inte funkar), så kommer minneshanteringen att vara mycket bättre och du klarar fler spår/effekter.

Edit: Inte 2,8MHz cpu. 😛

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Som rubriken lyder.

Alltså, jag vill inte lägga 20k på en Quad core och undrar om det är någon av er som använder en iMac 21,5 för mellan 11-13000? Hur svarar Logic Studio på det, laggar det, hur mycket kan man spela in utan att det blir jobbigt för datorn etc.?

Bör man uppgradera minnet, eller är det så enkelt att det bara är att köra på och allting fungerar klockrent?

Mvh

Den räcker gott orginal för dig. Det är inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som rubriken lyder.

Alltså, jag vill inte lägga 20k på en Quad core och undrar om det är någon av er som använder en iMac 21,5 för mellan 11-13000? Hur svarar Logic Studio på det, laggar det, hur mycket kan man spela in utan att det blir jobbigt för datorn etc.?

Bör man uppgradera minnet, eller är det så enkelt att det bara är att köra på och allting fungerar klockrent?

Mvh

Det rullar kanon. Men om jag vore dig så vänta tills nya iMacar kommer. Kommer nog till sommaren. Och alla gånger med Thunderbolt och Intel Sandy Bridge och och alla gånger med Hexacore som option.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...