Jump to content
Annons

HJÄLP mig välja en mixer för studion i 10.000 kr klassen


Greenlight

Recommended Posts

Ja basicly så är jag ju ute efter ett line-in/studiobord med motoriserade faders så jag kan sköta all automation fysksikt.

Det jag vill göra igentligen ärju att köra de pluggar jag vill i daw'et köra ut kanalerna till mixerbordet och lägga mixen och automation på de kanaler jag vill.

Sedan bounce'a till stereotrack.

Fattar dock inte hur det går till om du inte har ett bord med midi, när du skickar tillbaka spåren till ditt interface och till daw'et.

Kör du mixdown i realtid då? när du satt alla faders / pans och laggt allt i subgrupper etc som du vill ha det?

Vad tror du alla assistenter var till för i studios förr i tiden...

Oavsett hur bra du e på att mixa så har du sällan fler än två händer att hålla ordning på dina reglar med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad tror du alla assistenter var till för i studios förr i tiden...

Oavsett hur bra du e på att mixa så har du sällan fler än två händer att hålla ordning på dina reglar med..

haha, ja de var ju inte så jag tänkte riktigt. Men ja 🙂

Vill du ha ett studiobord med automation (i någon sorts human prisklass) skulle jag kolla på en Allen & Heath Zed R16 (eller vänta tills 24 versionen kommer ut), en sorts hybrid mellan mixer och daw controller!

mm väntar in 24'n var lite sugen på ett Soundcraft Ghost LE också ett tag men får se vad jag landar på.

Finns ju så jävla mycket gott!

automation är inget för riktiga män 😛 haha

Alla fingrar tår och valfria lemmar på bordet istället 🙂 så dom gjorde med dark side of the moon och det var många spår direkt till tape så man fick passa sig 😄

Classic Albums doc'en på darkside of the moon har snurrat några gånger på repeat ja 🙂

mm det är saftigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv rejält sugen på det där D&R bordet.... Har sneglat på det ett tag och känner att suget växer.. Inte farligt mkt pengar heller... Tyvärr har jag ingen vidare framgång i att få tag i säljaren... Kanske därför det fortfarande ligger ute på Blocket? :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv rejält sugen på det där D&R bordet.... Har sneglat på det ett tag och känner att suget växer.. Inte farligt mkt pengar heller... Tyvärr har jag ingen vidare framgång i att få tag i säljaren... Kanske därför det fortfarande ligger ute på Blocket? :/

Jag fick tag på honom direkt på mail, hade en kille som skulle kolla på bordet, jag frågade mest över bilder så man kan sitta och drömma sig bort och kanske ta steget 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När var detta? Annonsen har legat ute ett tag så chansen att bordet finns kvar känns rätt liten :/ Den hade verkligen passat perfekt i mitt studibygge 🙂 Har sneglat en hel del på ett Ghostbord oxå. Aka, får se hur det går 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Byzance, du får ta upp en SSL mixers layout framför dig när du kollar videon 😉

Kollade videon, han har lite glapp på vissa pottar och knappar .... 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...