Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Studio forum Àr en plats jag besöker flera gÄnger dagligen, lÀser, njuter, lÀr utav, blir förbannad pÄ och hÀr fÄr man chans att prata med folk som vet vad man snackar om.

Finns det fler svenska forum? JAG VILL HA MER!!!

Dedikerade Cubase forum kanske?

Mickestrang

Annons
Postat (redigerat)

SĂ€g inte att jag har sagt det hĂ€r .............Hysssch....Kontrollrummet đŸ˜±

Sedan finns det nÄn Cubasesida som heter Majken (kom inte ihÄg om den var svensk)

Redigerat av aROCKER
Postat

Nej, this is the place! 😉

Det finns faktiskt hur mĂ„nga platser som helst, men de innehĂ„ller i princip samma sak; diskussioner om vilket ljudkort som Ă€r bĂ€st, demos, allmĂ€nt svammel, mĂ€nniskor som hatar uppstickare, wannabees, mastrare — och sĂ„ riktiga svin som jag förstĂ„s (inget forum utan sĂ„dana).

Personligen gillar jag det hÀr stÀllet bÀst, men brukar "lurka" pÄ Kontrollrummet dÄ och dÄ. Flashback Forum brukar ocksÄ ha intressanta inlÀgg. Men det ultimata stÀllet fÄr nog ÀndÄ anses vara Gearslutz. Dock hittar du inga svin som jag dÀr...

Postat

Kontrollrummet har nÀmnts - och Gearslutz förstÄs.

SoundOnSound har ett stort forum ocksÄ, men det var lÀnge sedan jag var dÀr...

Fler svenska forum Àr vÀl lite sisÄdÀr... VST-forum har börjat vakna till lite grand igen, efter att ha varit ganska slumrande ett tag. Sedan finns 99musik, som jag inte har hÀngt pÄ, pÄ evigheter. Pratabas har jag inte sjÀlv varit inne pÄ, men ÀndÄ...

drloop (oregistrerad)
Postat

99 Àr det bra fart pÄ. Mycket syntsnack.

Postat

Utan att mena nÄgot illa alls sÄ fÄr man nog rekommendera gearslutz ifall man kommit ifrÄn nybörjarstadiet. DÀr finns inte direkt nÄgra "vilket ljudkort ska jag vÀlja"

Postat

Som Valle sÀger sÄ Àr det ju lite samma sak överallt, men om det Àr just mÄngfalden av inlÀggsfloran du vill Ät, sÄ hugg in pÄ allt bara.

SjÀlv hÀnger jag hÀr och pÄ Gearslutz. Men det Àr minst lika mycket trams pÄ GS som det Àr hÀr...

Postat

Utan att mena nÄgot illa alls sÄ fÄr man nog rekommendera gearslutz ifall man kommit ifrÄn nybörjarstadiet. DÀr finns inte direkt nÄgra "vilket ljudkort ska jag vÀlja"

Ja - Gearslutz Àr bra, men ibland Àr det lite för mycket "nÀsan i vÀdret" och att vissa uppfattningar inte fÄr ifrÄgasÀttas dÀr...

NĂ€r man har lĂ€rt sig sila lite, sĂ„ kan man i alla fall hitta massor av nyttig information och intressanta diskussioner dĂ€r. 🙂

Postat

lite för mycket "nÀsan i vÀdret"

RÀtt mycket "bruna nÀsor" ocksÄ, faktiskt, vilket stör mig en aningen mer.

Postat

skulle inte mm dra igÄng nÄt?

ÄssÄ har ju analogfreak startat ett finfint forum

Haha...du har humor och ett friskt minne! â˜ș

Postat

RÀtt mycket "bruna nÀsor" ocksÄ, faktiskt, vilket stör mig en aningen mer.

SĂ„nt Ă€r vĂ€l bara sexigt!? đŸ€Ș

Postat

skulle inte mm dra igÄng nÄt?

ÄssÄ har ju analogfreak startat ett finfint forum

Ja dĂ€r Ă€r det ju livat 😉

Postat

Utan att mena nÄgot illa alls sÄ fÄr man nog rekommendera gearslutz ifall man kommit ifrÄn nybörjarstadiet.

Hmmm, kanske det... Fast frÄgan Àr i sÄ fall var/nÀr nybörjarstadiet gÄr över i nÄgot "högre" stadium. Det hÀr forumet har byggts upp till en bra knowledge base tack vare alla "icke"-nybörjare genom forumets historia, varav vissa har godheten att fortfarande hÀnga kvar (och dÀrmed bidra till kunnande). Jag har lÀrt mig hur mycket som helst hÀr och lÀmnat nybörjarstadiet för lÀnge sedan, men jag hamnar alltid hÀr först i hÀndelse av "research" etc.

Postat

Sjysst....tack för alla svar.

Kul att variera lite...och ibland Àr det segt pÄ Studio forum och dÄ menar jag att det gÄr lÄng tid mellan inlÀggen.

Postat

att vissa uppfattningar inte fÄr ifrÄgasÀttas dÀr...

har faktiskt inte kollat dÀr sÄ mycket - Àr sÄ fult

vad Ă€r det för uppfattningar som inte Ă€r tillĂ„tna? (kanske Ă€r fakta som inte fĂ„r förvrĂ€ngas bara 😉 )

Postat

Sjysst....tack för alla svar.

Kul att variera lite...och ibland Àr det segt pÄ Studio forum och dÄ menar jag att det gÄr lÄng tid mellan inlÀggen.

HÄller med. Ibland kÀnns det som att man Àr ensam i vÀrlden om att hÄlla pÄ med musik nÀr man kikar in hit.

Förhoppningsvis har forumet bara en tillfÀllig formsvacka =/

Postat

vad Ă€r det för uppfattningar som inte Ă€r tillĂ„tna? (kanske Ă€r fakta som inte fĂ„r förvrĂ€ngas bara 😉 )

TouchĂ© 🙂

Postat (redigerat)

Nej - Äsikter.

Amerikanskt Àr alltid "bÀst" och i undantagsfall kan europeiskt vara ok. Kinesiskt Àr alltid skrÀp (trots att vÀldigt mycket bland de "amerikanska" prylarna egentligen tillverkas i Kina och bara behöver slutmonteras i USA, för att kunna fÄ beteckningen "Made in USA"... :rolleyes: ).

Redigerat av Claes
drloop (oregistrerad)
Postat

För mÄnga gubbar som du och jag som sÀger ... "Lille vÀn jag har minsann sÄlt 250 miljoner plattor och Cubase lÄter sÀmre Àn PT sÄ det sÄ, mixbussen stinker i Cubase!"

Eller "Klart att pluggar Àr kul men lille vÀn har du inte mixat i ett SSL sÄ har du inte mixat..." it goes on and on...

Postat

För mÄnga gubbar som du och jag som sÀger ... "Lille vÀn jag har minsann sÄlt 250 miljoner plattor och Cubase lÄter sÀmre Àn PT sÄ det sÄ, mixbussen stinker i Cubase!"

Eller "Klart att pluggar Àr kul men lille vÀn har du inte mixat i ett SSL sÄ har du inte mixat..." it goes on and on...

😄

fast vi sÀger ju inte det

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.