Jump to content
Annons

Koppla monitorerna? Första monitorer!


JLindberg

Recommended Posts

Hej!

Jag har gjort min musik enbart i hörlurar hittills men nu när jag ska bygga om min hemstudio så vill jag skaffa monitorer.

Jag ska främst göra House musik och egentligen har jag allt som behövs förutom monitorer. Mjukvara, MIDI-klaviatur, hörlurar, liten mixer och ett tvåkanaligt NI Audio 2 DJ kort.

Jag har kollat på begagnade KRK för runt 2000 kr, men vad behövs mer än högtalarna? Har som sagt ett litet ljudkort med 2 kanaler och fler än 2 högtalare behöver jag inte.

Har även kollat på ljudia.se och sett dessa:

http://www.ljudia.se/studioutrustning-s82135/studiomonitorer-c75737/samson-mediaone-3a-p152412/

För cirka 1000kr/par. Är det bara skit eller fungerar det som första?

Ska man ha aktiva eller passiva monitorer?

Tack på förhand!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
producerzoombie (oregistrerad)

Finns massa trådar om monitorer, har själv beställt ett par som jag väntar in.

Du borde dra förbi en musikaffär o lyssna igenom några dock, ska du ha begagnat finns det säkert bra på blocket...

Är budgeten 2000? Bättre o lägga ner lite o köpa bra iallafall, monitorerna är bland det viktigaste du kommer köpa till din hemma studio.

Krk, Adam, Yamaha, Mackie, finns många o välja bland... Kan rekomendera Thomann som nätbutik med, billiga priser.

Sök igenom forumet så kommer du hitta trådar...

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Dom krk kostar runt 1300 kr styck nya på thomann, men dom är väl bra, kolla in yamaha hs50 serien med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...