Jump to content
Annons

Grattis StudioForumiter...


riffriff

Recommended Posts

...nu har riffriff kommit hit.

Jag heter eg Andreas, 34 år och bor lite utanför Jönköping.

Ska ta upp musiken igen efter 15 års koma. Dum som jag är så har jag redan beställt lite grejjer från thomann utan att få tips från er.

Men hittade detta 3vliga forum för sent.

Tittat igenom forumet lite och verkar som det är gott om trevliga prickar här som hjälper till.

Musiken jag tänkt mej är punk-rock-grunge.

Har slängt bort 15 år av livet på poker, alkohol och piller. Fått en liten dotter nu och en sjukt trevlig sambo så jag försöker få lite struktur

och sunda vanor i livet. Musiken vill jag ha som själavård och hobby.

Jag kommer säkert slänga ut lite frågor här.

Detta är utrustningen jag precis (5min sedan) beställde för att ha något att börja med:

# Dator: iMac har jag redan som dator

# Programvara: Får bli Ableton live jag börjar med, får en lite version med en masterkeyboard och suttit och pillat med en demo-version.

Har linux på min bärbara och googlat runt lite på alternativ men inget jag provat än, några förslag från någon som använder sej av något program? ...blir nog bara för att skissa på låtar så inget avancerat behövs!

# Master-keyboarden blir BEHRINGER U-CONTROL UMA 25S

Anledningen är att den är sjuk billig och finns ett ludkort i denna som gör att när man är iväg kan ta med denna och ha den smidigt till den bärbara.

# El-gitarr: GIBSON SG STANDARD REISSUE VOS TREM ...känns som en prisvärd gitarr, för dålig erfarenhet att motivera denna framför andra men provat den iaf.

# Ljudkort: M-AUDIO FAST TRACK USB (den jag ska spela med har ett bra ljudkort som jag har tillgång till i våran lokal men vill ha något hemma )

# Multieffekt till gitarr: behringer Vamp -får en Line6 3 (tror jag den heter) i februari men måste ha något så länge och förhoppningsvis så trivs jag med denna och kommer ha fortsatt glädje av den sen med.

# Bas: håller på att titta på blocket, dyker det upp ngt nära mej så kniper jag den ...bra att ha när man spelar in. Vet inte om det finns några bra baspluggar men roligare att lägga på en egen bas iaf !

# Mick: StudioProjects B1

...säkert glömt något 🙂

Hoppas vi ses i någon tråd !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Välkommen!

Jag fick återfall för 5 år sedan. Nu gör jag nog mer musik än när jag var ung. Det är ju så lätt att spela in och arra nu för tiden, och så passade jag på att börja sjunga själv istället för att jaga trötta sångare/sångerskor... 😉

Så du har en massa skoj framför dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till att fått en familj. Du är på helt rätt väg !!! & musik är GREAT....Välkommen !!!!!!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen och Grattis till familjen! Härligt att höra om folk som städar upp sina liv. Det motiverar till det egna personliga framåtskridandet (förvisso föga dramatiskt i mitt fall). Det ska bli kul att följa dina musikaliska äventyr här på forumet!

/Enheten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...