Jump to content
Annons

Knaster på inspelningen


tec3can

Recommended Posts

Skulle försöka spela in lite sång idag genom mitt M-Audio Fast Track Pro-ljudkort, men det kom med någon sorts knaster- och klickliknande ljud på inspelningen.

Följande saker har jag uteslutit:

- Externt ljud

- Fel på sladd /glapp

- Låg latency

- För hög signal in

- Disfunktionella drivrutiner

När man zoomar in riktigt nära så ser man knastret bland ljudvågorna. Det ligger alltså med på inspelningen.

Har kört med exakt samma utrustning tidigare och då har det funkat utan problem.

Behöver lösa detta snarast! Jag hoppas bara att det är någon liten skitgrej jag glömt att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 månader senare...

Jag var med om det när jag spelade in ett album med ett gammalt band, men då var det något som inte synkade med adat och sånt. Satt och klippte bort alla "spikar" för hand när jag skulle mixa sen. Inte kul hahaha. Tror dock inte det är ditt problem, fr du har väl inget extra interface som är adat anslutet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! har provat alla saker ni nämner utan resultat. Har dock kommit fram till att det är något fel med ljudkortet. Har provat med ett annat usb-ljudkort, fast med samma sladdar, och då har det fungerat utmärkt.

Nytt fenomen har dock uppkommit. När jag kopplat in mitt FastTrack-kort fryser sig datorn efter ett tag, vare sig jag kör Cubase eller bara låter datorn vara. Riktigt, riktigt tokigt faktiskt.

Min enda lösning hittills är att lägga lite amp simulator på stereo out och låtsas att jag lyssnar på en fet LP. Då knastrar det nästan najs.

Redigerat av tec3can
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...