Jump to content
Annons

Politisk ståndpunkt?


D Vibe

Recommended Posts

Vore intressant att veta hur den politiska ståndpunkten ligger på ett ungefär bland oss här på forumet. Har en liten teori om politiska ståndpunkter och musiker; vilken förmodligen är totalt felaktig. Men vi får väl se 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 419
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Synd att junilistan inte är riksdagsparti ännu (Hoppas kan man) så det är fortfarande C.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så höll din teori?  😄

Vet inte än, lite för tidigt att säga :rolleyes:

Borde åtminstone finnas et "övrigt"...

Helt rätt, tänkte aldrig på det. De som är övriga kan juh strunta i att rösta eller något. Sorry!

Själv är jag väl egentligen nånstans mellan Socialdemokraterna och Vänsterpartiet; tycker att Socialdemokraterna har blivit för "blåa" i sitt tänkande på senare tid.

Funderade förövrigt på att skriva "lila" på den platsen, men tänkte att det nog misstolkas..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Borde åtminstone finnas et "övrigt"...

Helt rätt, tänkte aldrig på det. De som är övriga kan juh strunta i att rösta eller något. Sorry!

Nu ska ni inte få intrycket att jag är någon galen "total monarki" åhängare. Tyckte bara att det skulle vara lite demokratisk anda på tråden :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vi människor ska vara schyssta mot varann i största allmänhet men samtidigt att dom som jobbar också ska få käka mera glass än dom som latar sig.

Mer krångligt än så behöver ett politiskt manifest inte vara. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vi människor ska vara schyssta mot varann i största allmänhet men samtidigt att dom som jobbar också ska få käka mera glass än dom som latar sig.

Mer krångligt än så behöver ett politiskt manifest inte vara. 😛

Oavsett vilket jobb man gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vote for Change 2006  😛

Nån som hänger med på turnén?

Change to what?

Nåt annat. Göran har suttit i snart 10 år. S och pajaspartierna har suttit i 12 nästa höst. Nu får nån annan försöka.

Nu vill GP höja skatterna ännu mer:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,599103,00.html

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vi människor ska vara schyssta mot varann i största allmänhet men samtidigt att dom som jobbar också ska få käka mera glass än dom som latar sig.

Fin tanke. 🙂

Och vi som jobbar/jobbat mycket och tjänar lite extra får betala extra mycket så att de som bara latar sig oxå ska få käka glass.

edit: 😛

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi som jobbar/jobbat mycket och tjänar lite extra får betala extra mycket så att de som bara latar sig oxå ska få käka glass.

edit: 😛

Nä jag tycker du ska behålla dina pengar för dig själv. Behöver ju samla ihop ett stort kapital så du har råd att köpa glass även när du blivit för gammal för att jobba längre, eller blir sjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi som jobbar/jobbat mycket och tjänar lite extra får betala extra mycket så att de som bara latar sig oxå ska få käka glass.

edit: 😛

Nä jag tycker du ska behålla dina pengar för dig själv. Behöver ju samla ihop ett stort kapital så du har råd att köpa glass även när du blivit för gammal för att jobba längre, eller blir sjuk.

Mmm. Självklart ska man betala mer skatt om man tjänar mer, och att pensionsparande är avdragsgillt är ju tacksamt. Jag pensionssparar rätt mycket, och kommer säkert inte att vara svältfödd på glass när jag blir gammal. Men när man får behålla mindre än man betalar i skatt för allt vitt extrajobb man gör, då känns det otacksamt att vara svensk medborgare.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

shit vilken farlig tråd. oj vad här skulle kunna krigas - håll er i skinnet, kompisar! This might be the end of a beautiful friendship.

nattvaktaren, wherever you are. Känner du inte hur det kittlar i fingrarna?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

shit vilken farlig tråd. oj vad här skulle kunna krigas - håll er i skinnet, kompisar! This might be the end of a beautiful friendship.

nattvaktaren, wherever you are. Känner du inte hur det kittlar i fingrarna?

Därför håller vi oss i skinnet, och om det ska bli diskussion så måste det ske på en vuxen nivå; dagisnivå kan ni hålla till PM/MSN/ICQ/IRC/IRL/Barslagsmål o.s.v.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
shit vilken farlig tråd.  oj vad här skulle kunna krigas - håll er i skinnet, kompisar! This might be the end of a beautiful friendship.

Äh! Kom igen och skjut en salva, mes. 😉

kan inte svara är jag rädd, är så sugen på glass och har inte ätit på månader för det finns inga jobb för alla höginkomsttagare vill hellre spara 100 glassar själva än att dela med sig jag tror jag måste råna någon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...