Jump to content
Annons

Routa ut Re Drum


Naymari

Recommended Posts

Annons

( Från minnet, har inte cubase el Reason framför mig)

Gå in på Rewire connections under fliken Devices i Cubase. Där har du väl en master från reason. Aktivera kanal 3, 4 , 5,6 osv. I reason klickar du på Tab så du får upp baksidan av all teknik och drar sladd från den Main out på Redrum ( eller på de separata kanalerna om du känner för det, så kan du mixa kagge snare etc för sig ) upp till Rewire-boxen som om jag minns rätt är längst upp i reason.

Tror det ska vara allt. Säg till annars.

Lax

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte nog att laxen svarade dig korrekt där. Ta de individuella outputsen från redrum och dra till interfacet i reason. Numren där = numren på rewire inputs som du aktiverar i Cubase. Nu har du varje ljud från din redrum individuellt

Link to comment
Dela på andra sajter

hur får jag sedan varje separat output till sitt egna midispår i cubase?
Nej, midispår kommer inte trummorna till. De kommer till en Rewirekanal i din Cubasemixer.

Exempel:

Koppla bastrumman till utgång L, virveln till utgång R och cymbalen till utgång 3 i Reason.

Lägg till tre Rewirekanaler i Cubase.

Tada! Separata trummor på varsin mixregel i Cubase.

Som det är nu om jag trycker på record hamnar alla trummor på alla tracks.
Du uttrycker dig lite luddigt, trycker record i vilket program? Cubase? Du behöver inte trycka record i Cubase. Har du spelat in trummorna i Reason behöver de inte "spelas in" i Cubase. Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...