Jump to content
Annons

Synt / keyboard jättelitet att ta med på resan. Vad väljer jag?


remote

Recommended Posts

Vilket är mest lämpligt keyboard att ta med sig på semesterresan? Eller kanske finns det bra och billiga program till LabTop:en som ändå alltid är med på resan. Vilket alternativ är enklast och bäst?

Jag har inte tänkt att göra några live framträdan, tanken är att skissa på nya melodier på hotellet och i solstolen ( i skuggan förstås).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Alternativt i värst fall PC program där man använder tangentbordet på något fiffigt vis kan duga åt mig..

Finns massor av sånt , bara söka på nätet.

Hade det på min gamla bärbara PC , riktigt smidigt ibland.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ute på turné nu med en Akai LPK25 som funkar kanon.

Inte fullt lika bred som min 15" MBP och den har spänstiga tangenter + lättåtkomliga oktaveringsknappar samt en sustainknapp om man skulle behöva det.

Arpeggiator finns inbyggd och inga drivrutiner har jag behövt installera. (bus-powered USB)

Trevlig bekantskap måste jag säga, och (enligt mig) betydligt bättre än korgs alternativ som jag provade i 30 minuter innan jag skickade tillbaka den till musikaffären.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

KORG Nano Keyboard under 500 kr.

Annars verkar KORGs nya (MicroKeyboard tror jag det heter) som kommer i November lovande.

Anslagskänslighet och rejäla hjul för pitch och modulation.

Kanon! Såg verkligen litet och smidigt ut. Bra funktioner också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...