Jump to content
Annons

Egenheter på förstasidan


Björn Olsberg

Recommended Posts

Idag har en mindre uppdatering gjorts av forumet, vilket har resulterat i en ändrad sortering av ämnena på förstasidan. Istället för att ordna ämnena efter senaste inlägg, sorteras de efter när de startats. Även "Svar" anger en felaktig siffra. Jag jobbar vidare med detta under morgondagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hejsan olsberg

är inte riktigt kompis med den här ändringen, känns som att man måste krångla runt för att få den överblick man fick direkt förut

plus att det står att trådar som ingen svarat på har hundratals svar enligt "antal svar" på startsidan

men kanske man vänjer sig vid detta, som man vant sig med de andra förändringarna åxo

en ändring jag skulle uppskatta är att man ser vem som skrivit sista inlägget på ens uppladdade filer

så man har koll på om man fått någon komentar, idags läget är det typ 3 sdibyten per fil för att se något hänt

inte så smidigt alltså!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har en mindre uppdatering gjorts av forumet, vilket har resulterat i en ändrad sortering av ämnena på förstasidan. Istället för att ordna ämnena efter senaste inlägg, sorteras de efter när de startats.

Fixat.

Även "Svar" anger en felaktig siffra. Jag jobbar vidare med detta under morgondagen.

Fixat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan olsberg

är inte riktigt kompis med den här ändringen, känns som att man måste krångla runt för att få den överblick man fick direkt förut

Hej, om du har möjlighet, berätta gärna mer specifikt vad du menar. Jag förutsätter att du med detta brev avser förändringarna som gjordes i den större forumuppgraderingen i förjan av juli. Om du menar överblicken över samtliga avdelningar så har den bytt namn från "Forumöversikt" till "Avdelningar". Startsidan har justerats något, så att vänsterspalten numera ligger till höger. Några av snabblänkarna har jag tills vidare tagit bort, men de ska återkomma inom kort. Kanske är det något av detta du tänker på?

en ändring jag skulle uppskatta är att man ser vem som skrivit sista inlägget på ens uppladdade filer

så man har koll på om man fått någon komentar, idags läget är det typ 3 sdibyten per fil för att se något hänt

inte så smidigt alltså!

🙂

Bra synpunkt till förbättring!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hello,

Det finns en annan bugg som jag går och småretar mig på 😛

På första sidan så finns funktionerna:

"Visa alla aktiva ämnen" samt "Snabblänkar --> Aktiva ämnen".

Problemet/buggen är att båda dessa visar "Nytt innehåll" vilket inte var funktionen tidigare.

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll på att testa annat med Google Chrome - och upptäckte då att den lilla dropdown-menyn vid "min profil" uppe till höger, alltid är framme. Med IE och Firefox funkar den däremot som den ska och är dold tills man klickar på den lilla pilen.

Är det något som kan fixas, eller ska man bara undvika Chrome...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll på att testa annat med Google Chrome - och upptäckte då att den lilla dropdown-menyn vid "min profil" uppe till höger, alltid är framme. Med IE och Firefox funkar den däremot som den ska och är dold tills man klickar på den lilla pilen.

Är det något som kan fixas, eller ska man bara undvika Chrome...? 😉

Så är det inte hos mig och jag kör bara Chrome 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det inte hos mig och jag kör bara Chrome 😕

Skumt. Jag får kanske ta och avinstallera det i så fall och installera igen, om det är någon skum inställning som busar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll på att testa annat med Google Chrome - och upptäckte då att den lilla dropdown-menyn vid "min profil" uppe till höger, alltid är framme. Med IE och Firefox funkar den däremot som den ska och är dold tills man klickar på den lilla pilen.

Är det något som kan fixas, eller ska man bara undvika Chrome...? 😉

Testade här hemma också - och här funkar det som det ska i Chrome, så då måste det ha hänt något med mitt Chrome på jobbet...

Sorry för falsklarmet... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som jag inte har tänkt på tidigare, men som kanske har funnits länge, är att även om man har läst alla sina PM genom att gå till meddelandena via dropdown-menyn vid användarnamnet, så står det kvar ett antal olästa i den andra dropdown-menyn som finns längst ut till höger...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...