Jump to content
Annons

KRK VXT6?


tona9101

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)

De låter bra. I butikerna jag provlyssnad så van de över konkurrenterna i sin pris klass. Jag provade mot dynaudio, genelec 8040 och adam. Men de har tyvärr visat sig vara lite problematiska.

De brusar ganska mycket. Det ska inte närfältare göra. Och de är bedrövligt känsliga för radiostödningar. Radiostörningar har jag fått bort med en ganska komplicerad mod. Men bruset är fortfarande där och KRKSYS vill inte lämna ut schema så man kan inte rätta konstruktionsfelen. Visste jag vad jag vet idag så hade jag inte köpt VXT6 även om det finns egenskaper hos

dessa jag gillar riktigt bra, men de håller inte den klass man kan förvänta sig till det priset. Eller rättare sagt, de borde inte alls få säljas för de klarar inte kraven för CE märkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Tack för infon!

Men jag får ta och testa det par som säljs i min lokala buktig här i studion sen och se om de är brusiga! Vem vet! De kanske inte har samma fel(om jag har sjuk tur!) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

De låter bra. I butikerna jag provlyssnad så van de över konkurrenterna i sin pris klass. Jag provade mot dynaudio, genelec 8040 och adam. Men de har tyvärr visat sig vara lite problematiska.

De brusar ganska mycket. Det ska inte närfältare göra. Och de är bedrövligt känsliga för radiostödningar. Radiostörningar har jag fått bort med en ganska komplicerad mod. Men bruset är fortfarande där och KRKSYS vill inte lämna ut schema så man kan inte rätta konstruktionsfelen. Visste jag vad jag vet idag så hade jag inte köpt VXT6 även om det finns egenskaper hos

dessa jag gillar riktigt bra, men de håller inte den klass man kan förvänta sig till det priset. Eller rättare sagt, de borde inte alls få säljas för de klarar inte kraven för CE märkning.

Oj det var konstigt.

Jag har förvisso inte provat VXT6 men 4an och där var det inget brus och brum.

KRK är ju rätt vanliga som monitorer så man tycker ju att man borde ha hört nåt om dom var problematiska.

Tråkigt att höra att du har problem med dina monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Oj det var konstigt.

Jag har förvisso inte provat VXT6 men 4an och där var det inget brus och brum.

KRK är ju rätt vanliga som monitorer så man tycker ju att man borde ha hört nåt om dom var problematiska.

Tråkigt att höra att du har problem med dina monitorer.

Brum? RFI och brus. RFI har de kommenterat om på gearslutz om att det finns där och att det är svårt.

Det är inte omöjligt att nyare revisioner är bättre än de jag fick. 4:an har jag inte provat, men jag

har för mig att jag läst om liknande problem på 8:an. Men problemen finns där eller har funnits så

de som funderar på VXT6 ska lyssna efter bruset och ha med sig en mobiltelefon när de testar sina monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

RFI och brum borde försvinna till största delen om man kopplar dem till ett jordat elurtag. Man bör inte ha ojordat till studioprylar (eller datorer för den delen...). Om det finns kvar sådant även om man kör jordat, så är det fel på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hört VXT6? De finns mycket annat i prisklassen som du borde lyssna på innan du bestämmer dig. Gällande sub så kan det i vissa rum vara mer eller mindre bortkastade pengar, prova innan du köper:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=64093&view=findpost&p=869558

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag har VXT6 och dom är helt brusfria,

Fantastiskt. Har du slagit på strömmen? All elektronik brusar. Vi kanske bara har olika krav och miljöer där vi

använder monitorerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt. Har du slagit på strömmen? All elektronik brusar. Vi kanske bara har olika krav och miljöer där vi

använder monitorerna.

Suck, ledsen för mitt ordval, jag menar naturligtvis att dom inte brusar mer än någon annan monitor jag jämfört med.

kan också tillägga att jag har bytt till jordade eluttag, och det eliminerar också en hel del brus.

Mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...